• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071208147
  • خبرنگار : 30147

یک مسوول:

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور مورد حمایت قرار می گیرند

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور مورد حمایت قرار می گیرند

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور حمایت می‌کنیم.

یوسف بیدخوری در حاشیه جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی شهر بار در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از سرمایه گذاران حوزه گردشگری و توسعه صنعت گردشگری حمایت می‌‎کنیم، افزود: ایجاد ظرفیت‌های اقامتی و بازارچه‌های صنایع‌دستی موجب رشد و رونق اقتصادی و اشتغال زایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر بار شهرستان نیشابور آغازی برای توسعه گردشگری و رشد اقتصادی این شهر است، امیدواریم از ظرفیت‌های گردشگری این شهر به خوبی استفاده شود.

بیدخوری به نقش مردم و مدیریت محلی در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: از شورای اسلامی شهر و شهردار بار که نقش بسزایی در برگزار جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی شهر بار داشتند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این جشنواره تداوم داشته باشد.

شهر بار قطب تولید سیب سرخ خراسان رضوی

همچنین رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور درباره برگزاری این جشنواره به ایسنا گفت: همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) و در هفته گردشگری جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر بار این شهرستان برگزار شد.

کمال خانی افزود: این جشنواره با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان نیشابور و شهر بار، ساکنان این شهر و روستاهای اطراف، گردشگران از سایر نقاط استان و باغداران در محل مدرسه عشایری جواد الائمه (ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۱۳ غرفه به عرضه محصولات کشاورزی و باغی، گیاهان دارویی، خشکبار، عرقیات، صنایع دستی و ... ساکنان شهر بار اختصاص یافته بود.

خانی تصریح کرد: شهر بار قطب تولید سیب سرخ خراسان رضوی و تولید کننده بخشی از سیب کشور و جنوب غرب آسیا است.

وی گفت: ۹۰ درصد مردم این شهر باغدار و اغلب دارای باغ سیب هستند و سالانه ۱۰۰۰ تن سیب از باغات این شهر به کشورهای عراق و ارمنستان صادر می‌شود.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور تصریح کرد: شهر بار با آب و هوایی معتدل و کوهستانی بیش از ۱۵۰۰ خانوار جمعیت دارد. همچنین آبشار چهار فصل، ارتفاعات، ییلاقات و طبیعت سبز باعث شده این شهر مقصد گردشگری خوبی برای مسافران کوهنوردان و گردشگران از اقصی نقاط استان و استان‌های همجوار باشد.

شهر بار در دره‌های رشته‌کوه بینالود و در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار گرفته‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha