• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071208222
  • خبرنگار : 50177

معاون استاندار لرستان:

حمایت از هنرمندان متعهد ضروری است

حمایت از هنرمندان متعهد ضروری است

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: نیاز روحی و معنوی برای نسل جوان را می‌توان با موسیقی حماسه، ایثار و مقاومت تامین کنیم.

 احسان یاوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث آثار فاخر هنری تلاش کنیم تولیدات بیشتری داشته باشیم و در این راستا باید هنرمندان را حمایت کنیم تا بتوانند تولیداتی فاخر نظیر "دایه‌دایه" در دوران دفاع مقدس تولید تا روح تعهد به جامعه دمیده شود.

وی اضافه کرد: ترانه "دایه‌دایه" در دوران هشت سال دفاع مقدس بر روحیه مقاومت، ایثار و پایداری مردم تاثیرگذار بود و باید مانند همین نوا را با ادبیات نسل جوان تولید و بتوانیم روح حماسه، ایثار و مقاومت را در نسل امروز تقویت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در این عرصه از ملزومات و واجبات فعالین فرهنگی و هنری است، بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید نسبت به این مقوله اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه لرستان مهد موسیقی فاخر و اصیل است و باید در تامین نیاز روانی و معنوی نسل جوان تلاش کنیم، افزود: این موسیقی فاخر چه در عرصه ملی و چه بین‌المللی باید خود را نشان دهد.

یاوری گفت: حضور ۵۰۰ هنرمند در جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار- نوای مهر دلالت بر وجود این پتانسیل، استعداد و قابلیت دارد و باید آنها را شکوفا کنیم و عرصه‌ای ایجاد شود تا این قابلیت خود را نشان دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: نیاز روحی و معنوی برای نسل جوان را می‌توان با موسیقی حماسه، ایثار و مقاومت تامین کنیم و مسئولین نباید نسبت به این مهم بی‌توجه باشند بلکه برای تولیدات فاخر از هنرمندان متعهدی که دغدغه آنان ارزش‌های دینی و انقلابی است حمایت کنند.

وی گفت: این جشنواره برای همه این پیام را دارد که با رعایت چارچوب‌های ارزشی، دینی و انقلابی می‌توانیم کار هنری فاخر انجام دهیم.

یاوری تصریح کرد: این جشنواره، صدای مخالف به نگاه التقاطی و افراطی است که می‌گوید هنر قابل جمع با ارزش‌های دینی نیست؛ می‌توانیم با پایبندی به چارچوب‌ها، مبانی ارزشی، اخلاقی، دینی و انقلابی کارهای هنری فاخر تولید کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان یادآور شد: هنرمندان متعهد می‌توانند فعالیت هنری کاملا قابل جمع با چارچوب‌ها، ارزش‌ها و مبانی انقلابی و دینی داشته و آثار فاخر و حماسی تولید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha