• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071208233
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل اوقاف گیلان:

عمل به نیات واقف، رسالت اصلی سازمان اوقاف است

عمل به نیات واقف، رسالت اصلی سازمان اوقاف است

ایسنا/گیلان مدیرکل اوقاف گیلان گفت: در شهرستان لنگرود از محل موقوفه میرزابابا خالکیاسری ۱۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان شامل حبوبات، رب، روغن، ماکارونی و برخی مواد غذایی تهیه و توزیع شد.

حجت‌الاسلام علیزاده امروز در مراسم قرار دوازدهم که در لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه واقفین مجاهدان ماندگار تاریخ هستند، اظهار کرد: واقفین در کنار شهدا که جان خود را وقف اسلام کردند، مجاهدت مال را به بشریت آموختند.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و انسان دوستی از نکات برجسته سیره معصومین است، افزود: عمل به نیات واقف رسالت اصلی سازمان اوقاف است، از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح قرار دوازدهم به مردم استان گیلان خدمات اجتماعی ارائه شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه پرداخت حقوق موقوفات منجر به اتفاقات مبارکی مانند اجرای طرح قرار دوازدهم و رفع محرومیت خواهد شد، افزود: احیای موقوفات اگر صورت بگیرد بازوی قدرتمند نظام اسلامی در رفع محرومیت خواهد بود.

علیزاده تصریح کرد: در شهرستان لنگرود از محل موقوفه میرزابابا خالکیاسری ۱۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان شامل حبوبات، رب، روغن، ماکارونی و برخی مواد غذایی تهیه و توزیع شد. همچنین ۳۰ بسته مهر تحصیلی با ارزش کلی ۲۴ میلیون تومان شامل کیف، تعدادی دفتر و نوشت افزار، مدادرنگی و دیگر ملزومات تحصیلی بین دانش‌آموزان کم برخوردار تهیه شد.

وی در خصوص اجرای طرح قرار دوازدهم مهرماه در استان، گفت: در مهرماه یک‌هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان، یک هزار و ۶۰۰ بسته مهر تحصیلی شامل ۵۰ هزار نوشت افزار و لوازم التحریر به ارزش هر بسته ۷۵۰ هزار تومان و جمعا یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیون تومان، کمک هزینه خرید یخچال به ارزش ۱۲ میلیون تومان، کمک هزینه برای دارو و درمان به ارزش ۲۰ میلیون تومان، جمع آوری و توزیع ۳۵ تن برنج به ارزش حدود دو میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی، خیرین و عواید موقوفات برای پخت در مواکب اربعین در مرز مهران و موکب‌های گیلانی مستقر در مسیر اربعین حسینی هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha