• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402071208270
  • خبرنگار : 71650

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

پذیرش بالغ بر ۱۷ هزار نفر در آزمون آموزگاری/ کسری معلم دو ساله ایجاد نشده که دو ساله از بین رود

پذیرش بالغ بر ۱۷ هزار نفر در آزمون آموزگاری/ کسری معلم دو ساله ایجاد نشده که دو ساله از بین رود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون آموزگاری پذیرفته شده‌اند، گفت: پیش بینی ما این است که تا آخر مهر ماه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را تمام کنیم.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: اگر بخواهیم مبتنی بر استانداردها آمار دهیم باید بگوییم که در آموزش و پرورش قریب به ۲۰۰ هزار معلم کمبود سنواتی داریم.

وی با اشاره به برگزاری ارزیابی تکمیلی  در آزمون آموزگاری و دبیری یادآور شد: کاری که همکاران ما در این دوره کردند ستودنی است. خرداد، تیر، مرداد و شهریور مهم ترین و پیچیده ترین فرآیند ساماندهی و سازماندهی را انجام دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۷۵ هزار معلم جدید جذب می کنیم، تصریح کرد: علاوه بر جذب این ۷۵ هزار معلم جدید، از طریق به کارگیری پیشکسوتان و بازنشستگان و به کارگیری دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت‌هایی از این دست کمبود خود را جبران می‌کنیم.

به گفته صحرایی، از ۷۵ هزار ردیف استخدامی ویژه آموزش و پرورش، ۲۵ هزار ردیف مربوط به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و باقی ردیف‌ها مربوط به جذب از طریق برگزاری آزمون آموزگاری و دبیری و هنرآموزی بوده است.

وی توضیح داد: دو ردیف استخدامی ما که مربوط به معلمان ابتدایی و معلمان هنرستان‌ها و دبیران متوسطه بود، اجرا شده است. نتایج آزمون آموزگاری اعلام شد. ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته شدند. برای این آزمون تکمیل ظرفیت نیز خواهیم داشت. برای تکمیل ظرفیت نیز باید از نو دفترچه صادر شود تا همه امکان شرکت داشته باشند. پیش بینی ما این است که تا آخر مهر ماه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را تمام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز نتایج نهایی آزمون دبیری اعلام نشده است، ادامه داد: دلیل اینکه الان شاهد این شرایط (کمبود معلم) هستیم، این است که هنوز نتایج یکی از آزمون‌های ما به طور کامل اعلام نشده است. اما اینکه می‌گویند «ما معلم در کلاس نداریم» را باید اصلاح کنیم، چراکه همه آموزش و پرورش معلم است و رده شغلی همه ما در آموزش و پرورش از دبیر گرفته تا وزیر، همه معلم هستیم. لذا وقتی کلاسی خالی است باقی معلمان ما کلاس را پر می‌کنند، کار تدریس بچه‌ها ادامه پیدا می‌کند تا معلم اصلی بچه‌ها ملحق شود.

صحرایی با طرح این پرسش که مگر این کسری معلم در دو سال این دولت ایجاد شده است؟، خاطر نشان کرد: این کسری زمانی شروع شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه راهبردی نظام است به زیر ۴۰۰۰ نفر رسید و امروز آثار آن سیاست غلط را در آموزش و پرورش می‌بینیم. سیاست تامین معلم به جای تربیت معلم امروز اثر خود را نشان داده است و این دولت می خواهد این سیاست را به تربیت معلم باز گرداند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: این دولت ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را امسال ۲۰ درصد افزایش داد و سال‌ آینده نیز این کار را خواهد کرد ولی این کسری دو ساله ایجاد نشده که دو ساله برطرف شود. گرچه این دولت در انجام کارهای جهادی و چند پله را با یک قدم برداشتن خود را نشان داده است. ان شاءالله در پایان این دولت به جایی برسیم که این مساله به طور جدی حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۵۴

سلام جناب وزیر امسال پذیریش فرهنگیان از کنکور راافزایش بده تازودتر مشکل حل شود چراسال بعد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۵۷

خوب این همه نیرو نیاز دارین چرا نهضتی ها رو ور نمیدارین

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۹

سلام مربیان پیش دبستانی یامربیان مهدکودک استخدام بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۹

سلام مربیان پیش دبستانی یامربیان مهدکودک استخدام بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۹

سلام مربیان پیش دبستانی یامربیان مهدکودک استخدام بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۹

سلام مربیان پیش دبستانی یامربیان مهدکودک استخدام بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۹

سلام مربیان پیش دبستانی یامربیان مهدکودک استخدام بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۹

سلام مربیان پیش دبستانی یامربیان مهدکودک استخدام بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۹

اقای صحرایی عزیز لطفا در مراکز استان که نمره بومی بی تاثیر بوده است حد نصاب را پایین بیاورید واقعا ۴۷ درصد برای یک ازمون در سهمیه ازاد بدون امتیاز بومی خیلی خیلی زیاده بی انصافیه لطفا عادلانه برخورد کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۷

چرا درباره استخدام معلمان حق التدریس و خرید خدمات که سالها با حقوق ناچیز در دورترین روستاها درس می دادند سکوت کرده ای و چیزی نمی گویی؟ احتمالا سهمیه استخدامی آنها را به ایثارگران تقدیم کرده ای چون تمام ایثارگران هم دوره و بعد از آنها استخدام شدند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۶

سلام .جناب آقای صحرایی عزیز بنده هم حدود ۲۰ سال درس خواندم و با جرأت می گویم دانشجو هم درس می دهم پدرمبرادر شهید و از کار افتاده و بدون حقوق و بیمار است ما نسل سوخته ايم در زمان ما دانشجو و تحصیل کرده فراوان اما کار وشغل نبود و سرمایه ای هم برا ی کار آفرینی نبود .الان هم که استخدامی آموزش و پرورش زیاد است بالای ۴۰ سال استخدام نمی نماییدو ماهنوز درآمدی نداریم.

avatar

واقعا طلب معلما را کی باید پیگیری کنه الان دیگه وارد سال دوم شد.اقای نوری بنده ی خدا تا ۱۴۰۰ را پرداخت کرد.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۰۱

سلام و عرض ادب تکلیف سرباز معلمین سال96و97چه میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۰۹

پیشنهاد می گردد در طول سال تحصیلی یک نظر سنجی ساده در خصوص فقط نحوه مدیریت و عملکرد مدیران مدرسه، اولا از دانش‌آموزان، ثانیا از کادر مدرسه و ثالثا از اولیاء (بخصوص خانمها) نمایند، تا نتیجه عملکردشان ارزیابی گردد.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۰۹

پیشنهاد می گردد در طول سال تحصیلی یک نظر سنجی ساده در خصوص فقط نحوه مدیریت و عملکرد مدیران مدرسه، اولا از دانش‌آموزان، ثانیا از کادر مدرسه و ثالثا از اولیاء (بخصوص خانمها) نمایند، تا نتیجه عملکردشان ارزیابی گردد.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۱۵

‌از‌باز‌نشستگان‌کمک‌نگیرید‌جوانان‌را‌با‌حقوق‌پایین‌جذب‌کنید‌تا‌معضل‌بیکاری‌وازدواج‌حل‌شود‌به‌

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۲۹

آزمون دبیری ظرفیت پذیرش داخل استان‌ها 1 نفر و بازنشسته ها رو با حق تدریس دعوت به کار می‌کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۵۷

ما که ۳۱سال توآموزش وپرورش جون کندیم و اکنون بازنشست شدیم چه کارمفیدی برایمان انجام دادید ؟ نه پاداشمون رو واریزمی کنید نه رتبه بندی را اعمال می کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۱۴

با بازنشسته نمیشه مدرسه رو اداره کرد اونا بروز نیستند و اطلاعات و شیوه‌های تربیتیشان تاریخ مصرفش گذشته است. برخی از اونها مثل معلمان دروس پایه بخاطر اینکه برای کلاسهای خصوصیشان مشتری جذب کنند به ظاهر همکاری می‌کنند.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۳۳

سلام.چرا از نیروهای نهضت سوادآموزی که بسیجیان تعلیم وتربیت بیسوادی به دستور حضرت امام(ره) هستنداستفاده نمی کنید و بشتر آنها بالای ۵سال سابقه کار تدریس دارنداستفاده نمی کنید ،چرا لقمه را دور سر می چرخانید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۰۲

بنام خدا، با سلام، جناب آقای دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش، ما تعداد معدودی از جا مانده گان نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱هستیم. طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱ در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده است. ما نيز به خواسته و با موافقت اداره کل آموزش و پرورش به مدت یک سال هست تکمیل پرونده نموده و بلاتکلیف مانده ایم. هر موقع مراجعه میکنیم. اعلام می کنند:که منتظر مجوز وزارتخانه در این خصوص هستیم. هم خدمتی هایی که قبل از ما تکمیل پرونده نموده بودند الآن در آموزش و پرورش جذب شده اند. لطفا ما را از بلاتکلیفی در بیاورید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۱:۰۲

ارشد بالینی: باسلام و احترام الان با طرح جدید که قراره دفترچه تکمیلی برای قبولی های نهایی آموزگاری توزیع بشه تکلیف کسانی که به نمره خود اعتراض داشتند که به حد نصاب نرسیده ومنتظر جواب هستندچی میشه؟ دوباره با عجله تصمیم گرفته شده،خدایا اگر واقعا امتیاز کسی قابل تغییر باشه ،حق این فرد چی میشه خسته شدیم تورخدا در رشته آموزگار ابتدایی که من آزمون دادم از سهمیه 3درصد استفاده کردم،درشهرستان طبس،که هیچ رقیبی نیز در شهرستان نداشتم حیطه گزینش عمومی 132شدم حیطه اختصاصی که تدریس بوده از 70بوده 64 شدم که مراحل تدریس ،اغازین ،ساحت ها رعایت کردم در حیطه تخصصی ،من ایفای نقش واقعا قوی عمل کردم،توانستم با صبوری ودرایت اولیاء قانع کنم که در آخر از من تشکر کرد حتی ارزیاب پرسیدند رشته تحصیلی ام چی بوده در بحث گروهی هم دوستان هم گروهی از بحث های من استناد می کردند سناریوها هم نوشته تحویل دادم متاسفانه در حیطه 33شدم که حتی اگر من در حد معرفی هم کرده بودم امتیاز می گرفتم من در ثبت اعتراض تقاضای بازبینی پرونده دادم من با عشق معلمی انتخاب کردم،شغل قبلی کنار گذاشتم ،برای آزمون کتبی وقت گذاشتم مطالعه کردم،برای ارزیابی ومصاحبه وقت گذاشتم مطالعه کردم همسرم مدیر مدارس شهرستان طبس هستند حتی امسال مدیر نمونه شهرستان شدند در این زمینه مشوق من بودند باسپاس از توجه و عنایت شما

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۵

آقایونی که در آزمون استخدامی آ.پ رشته آموزگاری شرکت کردن و در اعلام نتیجه نهایی بالاتر از حد نصاب ۴۷۰ رو آوردن ولی قبول نشدن . اگر اعتراضی نسبت به سخنان دکتر علی فرهادی در برنامه پرسشگر مبنی بر حذف نوع جنسیت در تکمیل ظرفیت آزمون ۱۴۰۲ دارید هرچه سریعتر با این وزارت خانه تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کنید .