• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071208305
  • خبرنگار : 50490

رئیس اداره اوقاف بابلسر وفریدونکنار مطرح کرد

صدور سند مالکیت برای آب‌بندان ۴۰ هکتاری فریدونکنار

صدور سند مالکیت برای آب‌بندان ۴۰ هکتاری فریدونکنار

ایسنا/مازندران رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه برای آب‌بندان ۴۰ هکتاری فریدونکنار سند مالکیت اخذ شد، گفت: به‌زودی شاهد حضورسرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش هستیم.

حجت الاسلام رمضان شجاعی امروز ۱۲ مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام و هفته وقف، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار دارای هزار و ۱۰۰ رقبه بوده که بخشی منفعتی و بخش دیگر انتفاعی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش بقاع متبرکه این دو شهرستان ۲۲ امامزاده شاخص و ۲۰۰ مسجد و حسینیه دارد، افزود: در بخش اجارات نیز ۲۰۰ سند اجاره با افراد حقیقی و حقوقی منعقد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از اخذ ۳۰ سند مالکیت برای بقاع متبرکه به ارزش سه هزار میلیارد ریال به مساحت ۵۰ هکتار موقوفات خبر داد و گفت: این اسناد مالکیت، شناسنامه موقوفات هستند.

شجاعی هم چنین از صدور سند مالکیت برای ۴۰ هکتار از آب‌بندان فریدونکنار خبر داد و افزود: سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه اظهار آمادگی کردند.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی با اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار، از صدور ۲۰ رای موقوفات خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای سه حکم قضایی مهم را در موقوفه تجاری و مسکونی صباغ به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، موقوفه خبازی در فریدونکنار به مساحت ۳۰۰ متر مکعب و هم چنین موقوفه زراعی داریم.

وی یادآور شد: قسمت اعظم موقوفات مردم علوی روستاهای شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از روستاهای این دو شهرستان بوده که طبق نیت موقوفات، قالب درآمد آن برای شهرستان بابل بوده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: نگاه سازمان اوقاف براساس منویات رهبری توجه به بخش دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی است، لذا در این راستا سرمایه گذاری برای آب‌بندان ۴۰ هکتاری در دستور کار قرار گرفت که روال قانونی را طی کرده و در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری در این آب‌بندان خواهیم بود.

وی با اشاره به این که دو هکتار از زمین امامزاده ابراهیم زیرکشت برنج رفته است، تصریح کرد: برای ساخت و ساز بقاع متبرکه و امامزادگان وامی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص یافت.

شجاعی یادآور شد: از محل کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به مساجد و اداره اوقاف و امورخیریه بین هیات امناها توزیع شد.

صدور سند مالکیت برای آب‌بندان ۴۰ هکتاری فریدونکنار

وی مهم‌ترین مسئله در وقف را اجرا امینانه نیت واقفین برشمرد و گفت: تاکنون ۸۲۰ میلیون تومان اجرا نیت مذهبی برای عزاداری‌ها، محرم و صفر و هم چنین هفت میلیون تومان نیز در بحث امور خیریه نیت واقف داشتیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: ۱۲ هر ماه در کنار بقاع شاخص ما "قرار ۱۲" داریم که در قالب این برنامه مهرماه امسال در آستانه بازگشایی مدارس در امامزاده ابراهیم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طبق تفاهمنامه‌ای که با بنیاد علوی کشور داریم موفق شدیم ۲۳ مورد صلح نامه را به مساحت ۲۰ هزار متر مکعب برای اماکن موقوفات دریافت کنیم، تصریح کرد: در این راستا برای ۶ هکتار از زمین امامزاده ابراهیم صلح‌نامه آن را گرفتیم که به‌زودی سند صادر می‌شود.

شجاعی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و قرآنی را از فعالیت مهم اوقاف برشمرد و یادآور شد: در این راستا امسال میزبانی مسابقات قرآنی پنج شهرستان را در "امامزاده ابراهیم" و "بی بی سرروضه" داشتیم، که ۱۹ نفر از بابلسر و فریدونکنار در مسابقات منطقه‌ای مقام کسب کردند و هم چنین دو گروه تواشی نیز در بابلسر به مرحله نهایی و هفت نفر نیز به مرحله نهایی کشوری راه یافتند.

وی ضمن قدردانی از دستگاه‌هایی که کمک کار اداره اوقاف هستند، گفت: انتظار داریم نسبت به وقف و موقوفات توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به این که دستگاه‌هایی که موقوفاتی در اختیار دارند باید پیشگام در پرداخت باشند، افزود: به برخی از دستگاه‌های اجرایی که به اوقاف بدهکار هستند نامه زده شد اگر پرداخت صورت نگیرد روند قانونی طی می‌شود.

شجاعی خواستار تسریع در پرونده‌های حقوقی اوقاف از سوی دستگاه قضایی شد و گفت: انتظار داریم بخشداران و دهیاران قبل از ساخت و سازها از اداره اوقاف و امور خیریه نیز مثل دیگر دستگاه‌های متولی استعلام بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha