• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071208327
  • خبرنگار : 50177

داور دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار:

اشاعه جشنواره‌ها ذائقه جوانان را به موسیقی اصیل سوق می‌دهد

اشاعه جشنواره‌ها ذائقه جوانان را به موسیقی اصیل سوق می‌دهد

ایسنا/لرستان داور دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار-نوای مهر گفت:برگزاری اینگونه جشنواره‌ها، اشاعه و فراوانی آنها که متمرکز بر موسیقی ایرانی است می‌تواند ذائقه جوانان را به سمت موسیقی اصیل و تولیدی کشورمان سوق دهد.

مجید اخشابی در دومین روز جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار-نوای مهر در جمع خبرنگاران در خصوص کیفیت اجرای گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره با بیان اینکه  این میزان از کیفیت در اجرا دور از انتظار بود، اظهار کرد: مهارت فوق‌العاده قابل توجه شرکت‌کنندگان ستودنی است.

وی اضافه کرد: موسیقی محلی لرستان فوق‌العاده است؛ مگر می‌شود این موسیقی اصیل را شنید و از آن لذت نبرد و تحت تاثیر آن قرار نگرفت.

داور دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار-نوای مهر گفت: علاقه مردم لرستان اهمیت زیبایی موسیقی این دیار را دو چندان کرده است و جای تقدیر دارد که اینگونه از موسیقی خود حمایت می‌کنند.

اخشابی بیان کرد: همه جا موسیقی محلی لرستان پابرجاست و این خیلی ارزشمند است و امیدواریم اقوام دیگر مانند قوم بزرگ لر نیز از موسیقی خود حمایت کنند.

وی افزود: موسیقی دیگر اقوام ایران زمین نیز باید حفظ و بی‌کم و کاست به دست آیندگان برسد.

داور دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار-نوای مهر با بیان اینکه "دایه‌دایه" یکی از شاهکارهای موسیقی ماسی قوم بزرگ لر است، تصریح کرد: باشنیدن این ترانه در هر زمان و مکانی حس شور، مبارزه، دفاع و مقاومت در وجود آدمی برانگیخته می‌شود.

اخشابی با بیان اینکه یک قطعه موسیقی محلی را با قطعه الکترونیک اقتباس کردیم، خاطرنشان کرد: موسیقی محلی میراثی کهن بسان اقیانوسی است که پر از مروارید است و این میراث برای آهنگ‌سازهای جوانتر گنجینه‌ای که می‌توان از آن مرواردی‌ها برداشت کرد و با آراستگی امروز عرضه و منتج به نتایج خیلی شگرفی شود.

وی اضافه کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها، اشاعه و فراوانی آنها که متمرکز بر موسیقی ایرانی است می‌تواند ذائقه جوانان را به سمت موسیقی اصیل و تولیدی کشورمان سوق دهد.

داور دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار-نوای مهر تصریح‌کرد: یکی از آیتم‌هایی که به آن امتیاز می‌دهیم و در شیوه‌نامه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار-نوای مهر نیز تعریف شده این است که اجراها،آثار و تولیدات مبتنی بر موسیقی قومی  و ایرانی باشد.

اخشابی اضافه کرد: رسانه در پخش و معرفی موسیقی‌های محلی نقش بسزایی دارد و صرفا پخش موسیقی کافی نیست بلکه باید اثر تفسیر و پیشینه آن معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: معرفی پیشینه، تعبیر و تفسیر و تاویل در اثر موسیقایی به مثابه سایر آثار در جذب مخاطب بسیار اثرگذار بوده و اگر بتوانیم آثار را تفسیر و رمزگشایی کنیم قطعا مخاطب با دانش و توانایی ذهنی و علاقمندی بسیشتر به ارزش این گنجینه‌ها پی خواهد برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha