• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071308536
  • خبرنگار : 50194

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور خبر داد

افتتاح ۱۰ واحد مسکونی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در هفته وقف

افتتاح ۱۰ واحد مسکونی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در هفته وقف

ایسنا/مازندران رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور بیان کرد: ۱۰ واحد ساختمان مسکونی در ۱۲۰۰ متر مربع و ۵ طبقه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری و توسعه موقوفات به مدت ۱۲ ماه تکمیل و در همین هفته به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی امروز 13 مهر در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته وقف اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ رسانه با اوقاف می‌تواند در تبلیغ و ترویج وقف‌های جدید نقش موثری را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ موقوفات به قبل از اسلام باز می‌گردد، تصریح کرد: وقف در حقیقت یک بنگاه اقتصادی است که می‌تواند در این عرصه کمک‌های شایانی داشته باشد که در این راستا سعی می‌شود تا وقف‌های جدید و نیازهای روز را با مشاوره به واقفین و خیرین معرفی کنیم تا با وقف جدید کمک کار دولت، مردم و جامعه باشیم.

رییس اداره اوقاف شهرستان نور با اشاره به ۱۵ وقف جدید در سال گذشته علی‌رغم تبلیغات منفی علیه وقف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: موقوفه‌ای در چمستان جهت تحقیقات هسته‌ای وقف شد که در حقیقت نخستین وقف در کشور محسوب می‌شود.

صادقی با اشاره به قدمت ۵۰۰ ساله وقف در شهرستان نور ادامه داد: وقف سنت حسنه‌ای و چشمه‌ای جوشان است که از نیاکان به ارث رسیده و ما هم براساس نیازهای روز جامعه به خیرین و واقفین نیک اندیش مشاوره می دهیم.

وی با اشاره به وقف مشارکتی ادامه داد: خانواده‌ها و طائفه‌ها می‌توانند با مشارکت همدیگر یک مورد را انتخاب و خریداری کنند و به عنوان وقف مشارکتی نام نیک از خود به جای بگذارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه با وقف می‌توان به توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه کمک‌های شایانی کرد، یادآور شد: تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به دانش آموزان بی بضاعت، موقوفات درمانی، ساخت خانه سلامت و مدرسه و غیره را می‌توان در این حوزه نام برد.

صادقی افزود: سال گذشته حدود ۱۲۰ نفر زائر اولی به کربلای معلی از محل اجرای نیت واقفین اعزام شد.

افتتاح ۱۰ واحد مسکونی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در هفته وقف

وی تصریح کرد: حدود ۴ میلیارد تومان از محل وصولی عواید موقوفات اجرای نیت در شهرستان نور در قالب طرح شمیم حسینی صورت گرفته است.

صادقی افزود: سالانه با ۱۵ تن برنج از محل موقوفات با مدیریت کشت در اراضی کشاورزی به مساحت ۱۰ هکتار در حمایت از تولید و تامین برنج مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که باعث ایجاد اشتغال ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

وی از آغاز پروژه عمرانی ۵ بقعه جهت تجدید بنا و احداث ساختمان با مساعدت خیرین و همت اوقاف به وسعت ۳ هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور گفت: ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در نصب گنبد فلزی در آستانه مبارک "امام زاده حسن رضا" روستای کچلده چمستان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

صادقی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اوقاف ثتبیت مالکیت موقوفات از تعرض و تجاوز موقوفه خواران است، ادامه داد: سال گذشته ۲۵ برگ سند مالکیت شامل ۳۱۰ هکتار از اراضی زراعی و مسکونی موقوفات به ارزش تقریبی ۱۵ هزار میلیارد تومان را اخذ کرده است و همچنین ۳۷ پرونده در راستای استیفای حقوق موقوفات اخذ رای شد.

وی از وقف ۶ هزار متر مربع به ارزش تقریبی۲ میلیارد تومان در روستای طالب آباد چمستان وقف کمک به ایتام، فقرا و مساکین و هزینه دارو و درمان خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور ادامه داد: ۳۵۰۰ بسته معیشتی با همکاری کمیته امداد و اداره بهزیستی از محل موقوفات در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش توزیع شد.

صادقی بیان کرد: موقوفه "ملامحمد باقرجان" در منطقه کوهستانی گزناسرا با قدمت بیش از ۱۰۰ سال با نیت تعمیر و نگهداری جاده و حمام روستا بود که طی دو سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیون تومان برای مرمت و نگهداری جاده گزناسرا با همکاری شورا و دهیار اجرای نیت شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور یادآور شد: تمام اسناد و هزینه‌های موقوفات توسط اداره تحقیق بررسی و برای تک تک آن‌ها مفاصا حساب صادر و این شفافیت در موقوفات وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha