• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402071308558
  • خبرنگار : 50184

شهردار کرمانشاه:

وزارت میراث فرهنگی پروژه تله کابین کرمانشاه را رد کرد

وزارت میراث فرهنگی پروژه تله کابین کرمانشاه را رد کرد

ایسنا/کرمانشاه شهردار کرمانشاه از رد شدن پروژه تله کابین تاق بستان توسط وزارت میراث فرهنگی خبرداد.

نادر نوروزی امروز(۱۳ مهر) در نشست ستاد خدمات سفر استان، با اشاره به گذشت ۲۰ سال از طرح احداث پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: چندی پیش که وزیر میراث فرهنگی سفری به کرمانشاه داشت، به همراه استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی در محل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی دیداری با ایشان داشتیم و مقرر شد موضوع تله کابین در این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دیروز(چهارشنبه) نامه ای از سوی وزارت میراث فرهنگی به استان رسیده مبنی براینکه این وزارتخانه پروژه تله کابین کرمانشاه را رد کرده و مخالف اجرای آن است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون نیمی از طرح تله کابین کرمانشاه اجرا و از هشت پایه آن، پنج پایه احداث شده و اگر در وزارت میراث فرهنگی مورد دفاع قرار نگیرد، این پروژه همچنان معلق خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح آسیبی به ثبت جهانی تاق بستان نخواهد رساند، لذا از میراث فرهنگی می خواهیم از طریق معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه این موضوع را بصورت جدی تر پیگیری کند.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این باره اظهار کرد: روز گذشته که نامه ای مبنی بر رد پروژه تله کابین از سوی وزارت میراث فرهنگی به استان ابلاغ شد با آقای طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارتخانه رایزنی کردیم‌.

وی ادامه داد: پروژه تله کابین کرمانشاه در واحد امور پایگاه های جهانی و ملی وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته که در آنجا مخالفت خود را با احداث آن اعلام کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه گفت: طبق اعلام معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه مسیر کنونی تله کابین به ثبت جهانی تاق بستان آسیب خواهد زد، لذا باید جابجا شود. 

وی اعلام کرد: میراث فرهنگی استان، از پروژه تله کابین تاجایی که به ثبت جهانی تاق بستان آسیبی وارد نکند، حمایت خواهد کرد و از وزارتخانه می خواهیم تا ادله و مستندات لازم را در این خصوص به ما ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۳۳

میراث فرهنگی همیشه سد راه پیشرفت کرمانشاه بوده و هست

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۴۰

کاش لااقل توانتان را برای تکمیل شهر بازی بگذارید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۰:۲۱

چرا وزارت فرهنگ تله کابین همدان در گنجنامه را رد نکرد یه بام و دو هوا است

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۷:۳۹

اولیت حفظ آثار باستانی با معیار های جهانی نه اینکه نظر شهردار و شورا و غیره قطعا نظر وزیر میراث درست بوده و اگر چنین طرحی بخواهد اجرا بشه با کارشناسی و جابجا شدن قابل اجراست

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۰:۲۷

براساس کدام مستندات و بازرسیهای کارشتاسی شده بطور کلی این طرح رد شد امکان هیچگونه تغییرات و اصلاحاتی برای ادامه اجرای این طرح هم وجود نداشت ؟؟؟ و در ضمن تکلیف این اقدامات و هزینه های انجام شده تله کابین کرمانشاه که بر بودجه شهرداری تحمیل چه می شود ؟؟؟؟ در ضمن اگر توسعه گردشگری یکی اولویتهای استان پس تکلیف اجرای تله کابین و اجرای پل معلق برای دریاچه سد دریان اورامانات به کجا ختم شد ؟؟؟ لطفا پیگیری فرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۹:۴۴

فقط میخوان مردم این شهر رو افسرده نگه دارن، هیچ چیز جدیدی نباید ساخته بشه، نباید مردم بخندن، نباید تفریح سالمی داشته باشن..

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۰۷:۵۱

ما مردم کرمانشاه از شهردار میخواهیم آن نامه را در رسانه ها منتشر نماید .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۸

حضرات استانداری، آن موقع که پروژه مصوب شد چرا نظر میراث را نگرفتید!!؟ این همه هزینه بی نتیجه ازجیب مردم تاکی؟