• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071308574
  • خبرنگار : 50377

وزیر آموزش و پرورش :

ریشه کمبود معلم تعطیلی دانشگاه تربیت معلم در دولت گذشته است

ریشه کمبود معلم تعطیلی دانشگاه تربیت معلم در دولت گذشته است

ایسنا/مازندران وزیر آموزش و پرورش یکی از چالش‌های آموزش و پرورش را تعطیل شدن دانشگاه تربیت و معلم در دولت گذشته دانست و گفت: ریشه کمبود معلم همین است؛ دانشگاه تربیت معلم حداقل می‌بایست سالی ۲۵ هزار دانشجو می‌گرفت، از سال ۱۳۹۰ الی ۱۴۰۰ حدود ۵۰۴ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شده است که ۱۷ درصد تنها از ظرفیت سالانه دانشگاه فرهنگیان استفاده شد .

رضا مراد صحرایی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در باب اهمیت آموزش و پرورش رهبر معظم انقلاب فرمودند، برای عبور از قله‎های دشوار پیشرفت بدون کمک آموزش و پرورش کاری نمی‎توانیم بکنیم، اظهار کرد: تمام آرزوهای این استان در مدارس قابل مشاهده است هر تغییر تربیتی باید در مدارس ایجاد شود.

وی گفت: هر کشوری پیشرفت کرده است نقطه پیشرفت خودش را مدارس قرار داده است. امروز کشور چالش‌های زیادی دارد و هنر ما باید این باشد از امور مربوط به آموزش و پرورش غافل نشویم.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از اینکه طی سال‌های گذشته در برخی جاها غفلت صورت گرفته است، افزود: بطوری که حسب فرمایشات رهبری اگر دو و سه دهه پیش به مدارس توجه می‌کردیم الان وضع مدارس این نبود .

این مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است که به همین منظور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از عمر این سند حدود ۱۰ سال می‌گذرد و آنچه که نقطه آرمانی یک جامعه پاک و سالم است در بند بند این سند به  تصویر کشیده شده است باید به درستی اجرا شود.

ریشه کمبود معلم تعطیلی دانشگاه تربیت معلم در دولت گذشته است

صحرایی با بیان اینکه، از نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولین تقاضا داریم مبنای نظارت، ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش سند تحول بنیادین باشد لذا امری نیست از امور مهمه که در این سند به آن توجه نشده باشد، خاطرنشان کرد: امروز مسئله اصلی ما توحید، معاد و نبوت است. موضوع حجاب پیامد آن است و دانش آموزی که سند تحول بنیادین را ترسیم کرده است می‌بایست برگشت دقیق و عمیق به اصول داشته و جهانی بی‌اندیشد.

وی با توصیف از اینکه تربیت معلم برای آموزش و پرورش مثل کبد برای بدن انسان است که دائم باید به آموزش و پرورش خون تزریق کند تا این نهاد با نشاط بماند، گفت: یکی از چالش‌های آموزش و پرورش  تعطیل شدن دانشگاه تربیت و معلم در دولت گذشته است که حداقل می‌بایست سالی ۲۵ هزار دانشجو می‌گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ریشه کمبود معلم در زمان حاضر را به همین دلیل دانست و افزود: از سال ۱۳۹۰ الی ۱۴۰۰ حدود ۵۰۴ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شده است که ۱۷ درصد تنها از ظرفیت سالانه دانشگاه فرهنگیان استفاده شد .

وی با اشاره به اینکه مازندران در گذشته حدود ۱۷ مرکز و دانش سرا تربیت معلم داشته است ولی اکنون تنها ۶ مرکز دارد، اظهار کرد: در کل کشور نیز  ۵۲۶ مرکز تربیت معلم داشتیم اما در حال حاضر ۹۸ مرکز بیشتر نداریم؛ هرچند دولت سیزدهم اهتمام کامل نسبت به تربیت معلم دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت فیزیکی ایجاد تربیت معلم ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و ۲ سال اخیر بالغ بر ۷۰۰ هزار متر مربع به فضای تربیت معلم اضافه شده است .

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در استان مازندران تمایل معلمان در ایام تابستان به حضور در  شرق استان بیشتر از غرب است که نیازمند اعطای اختیارات بیشتر به این استان است چرا که شرایط این استان خاص است .

ریشه کمبود معلم تعطیلی دانشگاه تربیت معلم در دولت گذشته است

این مسئول با بیان اینکه خانواده محوری، مدرسه محوری، امید، نشاط و هویت بخشی در سند تحول بنیادین حل شده است و مشکلات ما را حل می کند، گفت: ۳هزار مدرسه به‌عنوان الگوی تحول در کشور شناسایی شده است که همه این مدارس عادی و دولتی است باید از این مدارس مراقبت شود .

صحرایی افزود: در کشور بیش از ۱۲۰  هزار مدرسه داریم که ۱۰۷ هزار مدرسه دولتی است از این تعداد مدارسی که بالای ۱۵۰ دانش آموز دارند زیر ۵۰ هزار مدرسه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۱:۴۵

تمام مشکلات مملکت گردن دولت قبله .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۱:۵۹

همه مشکلات کشور مربوط به دولت گذشته است بزرگوار؛ اشتباه نکن. خدا رو شکر هم یکی یکی دارن با درایت دولت مردمی!! و خدمتگذار حل میشن.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۶:۳۰

شما که کمبود معلم دارید لطفا فکری بحال کارنامه سبزها کنید که توی مصاحبه براساس سلیقه ارزیابا مورد لطف قرار گرفتند ما شش ماه از زندگی مون رو برای آزمون آموزگاری گذاشتیم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۶:۳۷

با سلام الان دوهفته از آغاز سال تحصیلی میگذره ولی متاسفانه خیلی از مدارس دبیر ومعلم ندارند...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۱:۰۷

اتفاقا گزینش مجدد لازم است ، چون خیلی از افراد که ۱۸ سال دارند ابتدا با چادر و حجاب وارد دانشگاه میشوند و بعد از اینکه‌ چند ماه حقوق گرفت و پول به دستش رسید و همچنین چون خیالش از استخدام راحت شد ، چهره واقعی خود را نشان می دهند و لذا گزینش دوباره و وضعیت حال افراد لازم است.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۷:۵۲

بسیاری از فارغ التحصیلانی که دانشگاه فرهنگیان درس خوانده اند از گزینش های سلیقه ای رد کرده اید ، دانشجویانی که با رتبه های عالی قبول شدند گزینش و مصاحبه شدند چهار سال درس معلمی خوانده اند بدون اطلاع قبلی و یک روزه دوباره گزینش کردند و رد صلاحیت شده اند . یعنی دانشگاه فرهنگیان نتوانسته دانشجویان را تربیت کند،؟ کسانی که قبل از ورود تایید گزینش شدند بعد از فارغ التحصیلی چطور رد صلاحیت شده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۰۵

دانشجویان دکتری دوره روزانه رو جذب کنید. اگر سهمیه ای قائلید باید برای این گروهها باشه نه سهمیه ی متاهلی و فرزندآوری! آخه این چه سهمیه ای!

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۲۹

بنام خدا، با سلام، ما تعداد معدودی از جا مانده گان نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱هستیم. طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱، در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده است. ما نيز به خواسته و با موافقت اداره کل آموزش و پرورش به مدت یک سال هست تکمیل پرونده نموده و بلاتکلیف مانده ایم. هر موقع مراجعه میکنیم اعلام می کنند که منتظر مجوز وزارتخانه در این خصوص هستیم. هم خدمتی هایی که قبل از ما تکمیل پرونده نموده بودند الآن در آموزش و پرورش جذب شده اند.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۳۸

سلام آقای وزیر چرا نیروهای خدماتی که مدرک دارند تغییر رسته نمی دهید تا مشکل کمبود معلم و نیروهای خدماتی حل شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۳۸

سلام آقای وزیر چرا نیروهای خدماتی که مدرک دارند تغییر رسته نمی دهید تا مشکل کمبود معلم و نیروهای خدماتی حل شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۳۸

سلام آقای وزیر چرا نیروهای خدماتی که مدرک دارند تغییر رسته نمی دهید تا مشکل کمبود معلم و نیروهای خدماتی حل شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۳۸

سلام آقای وزیر چرا نیروهای خدماتی که مدرک دارند تغییر رسته نمی دهید تا مشکل کمبود معلم و نیروهای خدماتی حل شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۳۸

سلام آقای وزیر چرا نیروهای خدماتی که مدرک دارند تغییر رسته نمی دهید تا مشکل کمبود معلم و نیروهای خدماتی حل شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۹:۳۸

سلام آقای وزیر چرا نیروهای خدماتی که مدرک دارند تغییر رسته نمی دهید تا مشکل کمبود معلم و نیروهای خدماتی حل شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۰:۵۳

پیشنهاد می گردد در طول سال تحصیلی یک نظر سنجی ساده در خصوص فقط نحوه مدیریت و عملکرد مدیران مدرسه، اولا از دانش‌آموزان، ثانیا از کادر مدرسه و ثالثا از اولیاء (بخصوص خانمها) نمایند، تا نتیجه عملکردشان ارزیابی گردد.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۱:۵۱

آقای صحرایی شما دانشسرایی هستید خوب می دونید ریشه کمبود معلم با برنامه برای ۲۰ سال بعد از زمان آقای نجفی با حذف دانشسرا و ظرفیت کم تربیت معلم شروع شد که در دولت قبل با تکمیل برنامه اتفاق افتاد در ضمن شما اگه رتبه بندی را خوب و با عدالت اجرا می کردید نیاز به معلم کم می شد چون در ۳۰ سال خدمت اکثرا بازنشسته نمی شدن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۱:۵۷

سه بار نظر نوشتم ولی قبل از ارسال، صفحه پرید و نظر پاک شد، سایت یا صفحه چرندیه.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۱:۵۷

اگه دولت مربیان پیش دبستانی ضمیمه ی مدارس دولتی رو که رشته ی مرتبط با آموزش پرورش دارند و درضمن سابقه ی تدریس وکلاس داری هم دارند جذب کند مشکل کمبود معلم حل میشه و تکلیف این قشر زحمت کش مشخص میشه بخدا دور از انصاف وعدالت است که زحماتشون بر باد بره ،این قشر هم تحصیلات دانشگاهی دارن چرا نادیده گرفته میشن خدارو خوش نمیاد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۳:۱۶

سلام جناب آقای صحرایی خیلی ممنون از مدیریت خوبتون.. لطفا لطفا یه امتیاز برای استخدام اساتید حق تدریس که سابقه بالا ۵سال دارن ....بنده ۷ساله حق تدریس هستم در ضمینه رشته های فنی حرفه ای واقعا حق ما دبیری هست نه اینکه بگن امسال رشته شما رو شهرستانها و نمیخواد سالی دیگه شرکت کن سال بعد کل شهرستان ۱نفر میخواد متقاضی ها زیاده واقعا رشته های فنی ظرفیت پایین...شهری که ۵۰۰ متقاضی داره ۱ نفر قبولی میخواد

avatar

سلام وقت تون بخیر آقای صحرایی با تشکر از شما ومدیریت خوبتون....لطفا ظرفیت رشته های فنی حرفه ای بالا ببرید لطفا برای اساتید حق تدریس بیا سابقه بالا یه امتیاز مثل متاهل و فرزند در نظر بگیرید...باید فرقی بین اونی که تازه فارغ تحصیل شده و کسی که ۱۰سال سابقه تدریس داره باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۳:۳۷

لطفا از اساتید حق تدریس که چندین ساله توسط دانشگاهای بیگاری فرهنگی می کشند نه حقوق درست حسابی دارند نه بیمه ....خدایش ماهم انسانیم خانواده داریم بچه کوچیک داریم ...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۳:۴۳

خب پس چرا تو دفترچه انتخاب رشته انقدر ظرفیتا کمه؟!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۳:۵۸

با سلام یکی از مهمترین عواملی که باعث کمبود معلم شده واینکه که کسی زیاد به اینکه شغل معلمی روانتخاب کنه کم لطفی وبی اعتنایی به امکانات معلم وحقوق پایین معلم ومزایا وبی توجهی به خواسته های معلم ها است یک سپاهی یا ارتشی یا کارمندبانک حتی شعل ازاد بعضی ها چندبدابر یک معلم حقوق میگیرند وامکانات وبیمه و بن دارن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۰:۰۸

فعلا درس تفکر را تک ساعتی می کردید یا این درس را برا پایه هفتم حدف و همان هشتم کافی بود یا در پایان سال کلاسهایی به صورت جمع با حضور مشاور باعث جبران می شد..تفکر و سبک زندگی درس مهم اما چون بر پایه علمی اثر ندارد فعلا حذف کنید...حداکثر در کشور پنج هزار معلم کمک می شد..تمام وقت

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۰:۱۳

چرا نیروهای حق التدریسی و خرید خدمات را که سالها سابقه تدریس در روستاهای دور افتاده با کمترین حقوق را دارند جذب نمی کنید؟؟؟ احتمالا سهمیه استخدامی آنها را به ایثارگران تقدیم کرده اید.چونکه تمام همکاران آنها که سهمیه ایثارگر ی داشته اند حتی با سابقه بسیار بسیار کم جذب شده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۱:۴۴

با سلام وادب وزیر محترم من خدماتم رشته ابتدایی چرا خدمات تغییر رسته نمی دهید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۸:۱۸

دختر من با رتبه ۱۶۰۰ کنکور در پذیرش فرهنگیان رد شد چون گفتند دو نفر بیشتردر شهر شما احتیاج نداریم آن دو نفر هم سهمیه دارند قَضاوت کنید با رتبه ۱۶۰۰

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۹:۱۵

سلام لطفا از معلمای مدارس غیر انتفاعی ابتدایی هم استفاده کنید...تا بهانه بعضی ها که میگن تازه واردها رو میفرستین سر کلاس درس رفع بشه ممنون

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۹:۴۲

من یک معلم بازنشسته هستم .فارغ تحصیلان دانشگاه های دولتی را جذب کنید که اکثرا لیسانس وفوق لیسانس دارند.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۰:۵۰

شما چرا قبل از شروع سال تحصیلی فکری نکردی یا اصلا تخصص فکر کردن در اینمورد را نداشتی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۲۱:۱۸

وقتی کمبود معلم هس چرا دانشجو نمیگیرید من دو ساله کنکورمیدم هر سال مصاحبه ردم میکنند آخه برای چی باید انقد تلاش دوازده ساله مون ضایع بشع تو روستا درس خوندیم با سخت ترین شرایط و کم ترین رفاه انقد تلاش کردیم قبول شدیم ولی مصاحبه قلبمونو شکاف زد،، شما رو بخدا قسم میدم یع کاری کنین تو سیستان وبلوچستان رتبه های بد درصدهای بد تراز های بد راحت دبیری قبول میشن ولی ما که روستایی از کرمانیم رتبه خوب درصد خوب تراز خوب ولی ما رو نمیپذیرن آخه گناه ما چیه چ گناهی داریم ک باید اینجوری زجر بکشیم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۲۱:۲۱

سلام خداقوت لطفا ازنیروهای باتجربه و توانمند غیرانتفاعی استفاده کنید که هرکدام چندین سال متوالی باکوله باری از تجربه درخدمت فرزندان ایران زمین هستند. تمام دوره های ضمن خدمت رو گذراندم 9ساله سابقه آموزگاری دارم، صلاحیت علمی دارم. مارو استخدام کنید چه اشکالی داره؟ نیروی بازنشسته مگه دیگه انرژی براش مونده که بخواد تدریس کنه؟ عدالت عدالت عدالت رعایت شود لطفا

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۲۳:۲۸

باسلام خسته نباشید چرا شرایط سنی باعث شده باعث شده کسانیکه امتحان استخدامی دادند دوسال خمت مقدس سر بازی براشون لحاظ نمیشه ویا سنوات غیر انتفاعی چون دیگه نمی تونند امتحان استخدامی شرکت کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۰۰:۰۸

آقای وزیر شما در شهریور هیچ تدبیری می‌اندیشید که این کمبود رابا اضافه کاری خرید خدمات وبازنشسته ها حل کنید حالا یادت افتاده کلاسها خالی است و همه رابه گردن دولت قبل می اندازید دولت قبل خیلی از نهضتی ها پیش دبستانی ها وحق التدریس ها رارسمی کرد شما با جابجایی ۲۳هزار مدیر باعث شدید خیلی ازمعلمان بالای سی سال که می خواستند استمرار بزنند بارفتن مدیرشان به جای استمرار بازنشسته شدند قبول کنید تیم مدیریتی آموزش وپرورش بعدازانقلاب ضعیف ترین تیم است

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۱۳

الان که دیگه گوی و میدان دستتونه تا فرصت دارید یه کاری انجام بدید شعار دیگه بسه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۰۹:۲۴

ذخیره مرخصی های بازنشستگان فرهنگی سال 1400 پرداخت کنید دولت مردمی دولت سیزدهم