• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071308585
  • خبرنگار : 50444

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

اراضی کشاورزی دارای سند حدنگار ۳۶ درصد افزایش یافت

اراضی کشاورزی دارای سند حدنگار ۳۶ درصد افزایش یافت

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان امور اراضی کشور از افزایش ۳۶ درصدی حدنگاری شدن اراضی کشاورزی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

 رضا افلاطونی ۱۳ مهرماه در جلسه صدور اسناد اراضی شهرستان بجنورد که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی در دستور کار سازمان امور اراضی کشور قرار دارد و ادامه فرایند کار تا صدور سند توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می شود که در این خصوص دولت توانست این اسناد را از چهار درصد طی دولت گذشته با افزایش ۳۶ درصدی به ۴۰ درصد برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مهم ترین اصل در جامعه را امنیت غذایی دانست و افزود: اگر زمین کشاورزی را از چرخه تولید خارج کنیم به طور قطع ضرر کرده ایم. کشور ما یکی از کشورهایی است که مشمول اصلاحات ارضی شد و در قانون اصلاحات ارضی، افراد در شرکت های تعاونی سهامدار می شوند.

وی با تاکید بر احیای زمین و سرزمین، گفت: همکاری، تعامل و عملکرد خوبی را از خراسان شمالی شاهد بودیم و این امر موجب شکل گیری اقدامات مناسبی در حوزه صدور اسناد کشاورزی شده است.

افلاطونی ادامه داد: در مدیریت زمین، یکپارچگی اراضی باید انجام شود که مطالعات اولیه آن شکل گرفته است. پایان و رفع تداخل بین مردم و حاکمیت را نیز خود ما بدون اخذ ریالی از مردم در خراسان شمالی انجام می دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی حفظ اراضی ملی را الزامی دانست و اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز معمولا در اراضی خرد انجام می شود بنابراین دستور العمل های اجرایی ۱۳ هزار هکتار یکپارچه سازی نیز تهیه شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های پایلوت یکپارچه‌سازی و تجمیع اراضی کشاورزی را طی نیمه دوم سال پیگیری می‌کنیم و اگر در هر یک از شهرستان هایی که در کشور وجود دارد ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی، یکپارچه‌سازی و تجمیع کشاورزی را انجام دهند، ۴۸ هزار هکتار یکپارچه‌سازی را ظرف یک سال انجام خواهیم داد که بیش از مجموع یکپارچه‌سازی ها طی ۱۷ سال گذشته خواهد بود.

افلاطونی در ادامه گفت: سه دستور العمل برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی اعمال کرده ایم که طی آن ها نظارت ها و تغییر کاربری ها به نظام مهندسی واگذار شده که امیدواریم در خراسان شمالی نیز رخ دهد و هم چنین رفع تداخلات را از اجرا تا نظارت به بخش خصوصی واگذار کردیم و اعتبارات آن به تمام کشور ابلاغ شده است و در این خصوص هیچ عذری پذیرفته نیست.

 صدور اسناد کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اجرایی شدن صدور اسناد کشاورزی با جدیت در حال پیگیری است و سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد اقدامات خوبی را انجام داده اند.

محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه صدور این اسناد رونق کشاورزی را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: یکپارچه سازی اراضی، رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی می تواند در حوزه ابعاد اقتصادی و امنیتی مهم تلقی شود، ضمن اینکه صدور سند اراضی، کشت مکانیزه را نیز تسهیل می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha