• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071308691
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان عنوان کرد

بانک‌های خصوصی پاسخگو نیستند/ گلستان چشم‌انتظار اجرای کریدور ریلی اینچه‌برون- بندرعباس

بانک‌های خصوصی پاسخگو نیستند/ گلستان چشم‌انتظار اجرای کریدور ریلی اینچه‌برون- بندرعباس

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه مردم استان چشم انتظار ورود کردیدور ریلی اینچه‌برون - طبس - بندرعباس به فاز اجرایی هستند، افزود: این مسیر رقیب هیچ کریدور در کشور نبوده بلکه به عنوان پشتیبان عمل خواهد کرد.

دکتر علی‌محمد زنگانه ظهر امروز پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که بیش از هر چیز دیگری در جامعه فعلی کشور لازم بوده تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی برای رفع کمبودها و حرکت دادن چرخه توسعه، عمران و آبادانی کشور است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان اقتصادی سرزمین برادری "استان گلستان" که در جنگ اقتصادی پای کار بوده و تلاش می‌کنند، ادامه داد: این جلسه یکی از بهترین جلسات است زیرا حاضران آن فعالان بخش خصوصی هستند که دلسوزی بخش خصوصی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه است.

بانک‌های خصوصی پاسخگو نیستند/ گلستان چشم‌انتظار اجرای کریدور ریلی اینچه‌برون- بندرعباس

استاندار گلستان با بیان اینکه پروژه شیرین سازی آب دریا خزر به مرحله نهایی رسیده و وضعیت خرید تضمینی به نقطه قابل قبولی رسیده است، افزود: با تأیید سازمان برنامه و بودجه، سرمایه گذار آمادگی اقدام در این پروژه بسیار مهم را دارد.

وی کریدور ریلی اینچه‌برون - طبس - بندرعباس را مکمل دیگر کریدورها از شمال به جنوب دانست و خاطرنشان کرد: قطعاً این پروژه ریلی رقیب هیچ کریدوری نیست، بلکه پشتیبان دیگر مسیرها بوده و با حمایت‌های متولیان می‌تواند وارد فاز اجرایی شود.

زنگانه با تاکید بر اینکه خوشبختانه اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون با همراهی وزیر اقتصاد به تصویب رسیده و طرح جامع آن انجام شده است، اضافه کرد: امیدواریم تا قبل سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان، هیات مدیران و مدیر عامل آن منصوب شود تا یک گام دیگر به سمت فعال‌سازی این منطقه نزدیک شویم.

وی در خصوص عملکرد بانک‌های استان گلستان تصریح کرد: متاسفانه بانک‌های خصوصی عضو شورای بانک‌های گستان نیستند و به هیچ کس پاسخگویی ندارند و آنچه برای استان نیاز است باید ۸۰ درصد هزینه کرد بانک‌ها در همین استان صورت گیرد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان سرمایه در گردش را موضوع مهمی در امر تولید دانست و گفت: الزامی است که سیاست‌های انقباضی در برخی استان‌ها همچون گلستان با انعطاف بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر هیات دیپلماتیک استان گلستان به ترکمنستان، گفت: این سفر بسیار پر اهمیت بود و تلاش داریم تردد مسافری، تجارت چمدانی را احیا کنیم و جاده ۲۲۰ کیلومتری بندر ترکمن‌باشی به بندر خشک اینچه‌برون که مطالعات آن انجام شده، اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha