• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071308712
  • خبرنگار : 50177

دبیر فنی و علمی دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر:

حماسه در جای جای نگاه فرهنگی ایرانیان نمایان است

حماسه در جای جای نگاه فرهنگی ایرانیان نمایان است

ایسنا/لرستان دبیر فنی و علمی دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر گفت: موسیقی ما نیز چون با شعر و فرهنگ اصیل ایرانی که حماسی است پیوند دارد و همچنین فرهنگ دینی ما مبتنی بر واقعه عاشوراست این نشان می‌دهد حماسه در جای جای نگاه فرهنگی ایرانیان نمایان است.

شهروز حقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به طور کلی هنر حماسی همیشه جایگاه مهمی در طول تاریخ داشته است و این جایگاه مخصوصاً در فرهنگ ما ایرانیان بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: مهمترین اثر ادبی فارسی ایرانیان شاهنامه است که اثری حماسی و کماکان در جهان کم نظیر است.

دبیر فنی و علمی دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر گفت: موسیقی ما نیز چون با شعر و فرهنگ اصیل ایرانی که حماسی است؛ پیوند دارد و همچنین فرهنگ دینی ما مبتنی بر واقعه عاشوراست این نشان می‌دهد حماسه در جای جای نگاه فرهنگی ایرانیان نمایان است.

حقی اضافه کرد: در دنیا نیز آثاری که تاریخ‌ساز بودند همیشه ریشه در حماسه ملت‌ها داشتند.

وی تصریح کرد: موسیقی حماسی قطعاً بخش بسیار مهم و جدی از موسیقی است که باید با آن اهتمام ویژه شود.

دبیر فنی و علمی دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر با بیان اینکه تولید و اجرای موسیقی حماسی بزرگ است و با ارکسترهای بزرگ اجرا می‌شود که معمولاً اینگونه موسیقی‌ها زمینه‌سازی فراوانی می‌خواهد که متاسفانه در این اوضاع بی‌نظمی دستگاه‌های فرهنگی نادیده گرفته شده است، افزود: با این اوصاف در نهایت به موسیقی‌های بسیار دم‌دستی و ساده و موسیقی پاپ یا موسیقی‌های خیلی کوچک و کم حجم می‌پردازیم و این باعث می‌شود به موسیقی بزرگ جدی مفاخر حماسی کم توجهی شود.

حقی با بیان اینکه هزینه بالاتر و زمان بیشتری در تولید آثار موسیقی صرف می‌کنیم، یادآور شد: با اینکه ادعای توجه به فرهنگ و ارزش‌ها را داریم و هم در فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی ما به مسائل حماسی پرداخته شده اما در عمل نسبت به این موضوع دستمان خالی است و تولیدات خیلی جدی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha