• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071308865
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران:

آینده انقلاب به مدارس گره خوره است/اجرای دیپلماسی آموزشی در مازندران

آینده انقلاب به مدارس گره خوره است/اجرای دیپلماسی آموزشی در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه آینده نظام و تعالی انقلاب اسلامی به مدارس گره خورده است و لازم است به نظام تعلیم و تربیت توجه شود، گفت: تهاجمات سنگینی علیه آموزش و پرورش شکل گرفته است اما با تلاش معلمان جلوی فعالیت دشمن گرفته شد.

سیدمحمود حسینی پور امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور "رضامراد صحرایی" وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کشوری در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با وجود امکاناتی که در مازندران وجود دارد فعالیت آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در شروع هفته فراجا قرار داریم و قدردان زحمات نیروی انتظامی در مازندران هستیم، تصریح کرد: مازندران سالانه ۳۰ میلیون گردشگر دارد، امنیت این استان مرهون زحمات نیروهای فراجا است.

حسینی پور با اعلام اینکه آموزش و پرورش دستگاه مظلومی است، همه به نوعی به آموزش و پرورش تاختند، گفت: این در حالی‌ است که قدرت معلمان و مربیان در مقاطع مختلف موجب شد تا نخبگانی تربیت شوند که در دوره تحریم نیازهای داخلی را تولید کنند.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران در دوران دفاع مقدس ۳۰۰ معلم شهید و ۱۵۰۰ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه دولت دانست و گفت: شایسته جمهوری اسلامی است که به آموزش و پرورش توجه شود.

این مسئول به عملکرد آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دوسال اخیر طرح‌های متعددی برای توسعه نظام تعلیم و تربیت در استان تدوین شد تا امکان سنجی دیپلماسی آموزش در مازندران شکل بگیرد.

حسینی پور با اشاره به اینکه روستاهای مازندران دارای نخبگان است، باید به دانش آموزان این مناطق توجه شود، افزود: روستاهای مازندران نیازمند توجه ویژه آموزشی هستند زیرا ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز با اشاره به اینکه ظلم مضاعفی به آموزش و پرورش شده است که هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند آموزش و پرورش مقصر است، اظهار کرد: هر دانش آموز ۸ ساعت در مدارس است و بقیه ساعات را کنار خانواده می‌گذراند.

سردار سیاوش مسلمی افزود: متاسفانه برخی خانواده‌ها در همه حوزه‌ها فرزندان خود را رها کرده‌اند، باید به این حوزه توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه طرح "مدرسه، کانون تربیتی محله" تابستان امسال در ۵۴ مدرسه مازندران به صورت آزمایشی اجرا شده است، گفت: فعالیت‌های علمی، آموزشی،پرورشی، ورزشی و مهارتی در این مدارس انجام شد. در اجرای این طرح فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی به صورت هماهنگ صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقرر شد در سال تحصیلی جدید برای بعد از ظهرهای ۹۰۰ مدرسه طرح "مدرسه، کانون تربیت محله" اجرا ‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: پارسال ۱۳ هزار دانش آموز به راهیان پیشرفت و ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیز به راهیان نور اعزام شدند که تاثیر بسزایی داشته است.

این مسئول مدارس سمپاد را به عنوان چالش اساسی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این مدارس دانش آموزان را تربیت می‌کنند تا در مدت کوتاه از کشور خارج شوند که این سیستم مناسب انقلاب اسلامی نیست.

سردار مسلمی افزود: خروجی آموزش و پرورش سرمایه‌های انقلاب هستند، اما مدارس استعدادهای درخشان دانش آموز را تشویق به خارج از کشور می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha