• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071308897
  • خبرنگار : 50177

معاون بنیاد شهید و امورایثارگران کشور:

موسیقی عبادت و ضرب‌آهنگ زیستن است

موسیقی عبادت و ضرب‌آهنگ زیستن است

ایسنا/لرستان معاون بنیاد شهید و امورایثارگران کشور گفت: موسیقی حرکت، هندسه، عبادت و ضرب‌آهنگ زیستن است.

سید صادق هاشمی عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار، نوای‌مهر که در محل سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: غنی‌ترین میراث سرزمین ایران و ماناترین دستاورد همه کشورهای جهان هنر، هنرورزی و هنرنمایی است.

وی با بیان اینکه از میان همه هنرهای زیبایی که خداوند در فطرت بهشتی انسان قرار داد موسیقی وجهی ظریف‌تر، روحی بالاتر، طبعی لطیف‌تر و تاثیری عمیق تر دارد، تصریح کرد: موسیقی حرکت، هندسه، عبادت و ضرب آهنگ زیستن است و هیچ عنصری خالی از حوزه موسیقایی نسیت.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: اسلام از آغاز ظهور کریمانه خود این منبع پرطپش و با ارزش را ارج  می‌نهد؛ موسیقی صوتی زیبا بود که توحید را بر کفر و مکارم اخلاق را بر رذالت و خشونت پیروز کرد.

هاشمی با بیان اینکه نظریه ارسطو در باب موسیقی، فردوسی بزرگ حماسه غلبه اهریمن بر شیطان  و حافظ قرآن را با ۱۴ روایت سرود و این حرکت شعر و موسیقی همچون رودخانه‌ای زلال در بستر تاریخ پیش‌آمد  تا ناملایمات زمانه را بساید و زندگی را برای بشریت شیرین و متعالی کند، خاطرنشان کرد: کیست که بتواند نقش مهم موسیقی را در دوران اعتراض ملت ایران و شکل‌گیری انقلاب اسلامی انکار کند؟ کسیت که بتواند نقش مهم موسیقی را در تشویق و ترغیب رزمندگان در دفاع مقدس انکار کند؟ کسیت که نقش موسیقی را در پیشرفت‌های حزب الله نادیده انگارد.

وی اضافه کرد: انقلاب و جنبش مقاومت در کشورهای مسلمان شعر، شعار و شعور را در هم آمیخت و از حماسه عرفان چنان معجونی به کام جوانان ریخت که بزرگترین و جذاب‌ترین آزادگی،جهاد، ایثار، فداکاری  صلح طلبی و معاندستیزی را ترسیم کرد.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه امروز در یکی از کهن‌ترین، فرهنگی‌ترین و حماسه‌سازترین استان‌های کشور گرد هم آمده‌ایم تا هنر بشردوستانه و دشمن‌ستیزانه را بنوازیم در مقابل تفکر کسانی که ایران، انقلاب و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر متهم می‌کنند، تصریح کرد:  لرستان یکی از استان‌های حماسه‌ساز است که موسیقی حماسی آن شناخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha