• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071308905
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

 هنر و موسیقی پیوست‌های جدانشدنی از انسان هستند

 هنر و موسیقی پیوست‌های جدانشدنی از انسان هستند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: هنر و موسیقی پیوست‌های جدانشدنی از انسان هستند و مرتبت این پیوست می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

فرهاد زیویار عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار، نوای‌مهر که در محل سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: هر امکانی و ابزار برای انسان مراتبی دارد که می تواند در وضعیت اعتلاء و متعالی قرار گیرد؛ جنبه انسانی آن می‌تواند پر رنگ شود و یا در سراشیبی مرتبت انسان قرار گیرد.

وی  یکی از ابزاهای مهم  هنر را  موسیقی دانست و با بیان اینکه اصلی‌ترین کاربرد این ابزار ارتباط و تعامل با مخاطب است، تصریح کرد: برخی از افراد برای این امکان و ابزار فلسفه، سلوک و مباحث انتزاعی را مطرح می‌کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه موسیقی و هنر یک ابزار است و به هر میزان این ابزار با مرتبت انسانی، فداکاری‌ها، از خودگذشتگی‌ باشد عجین باشد رابطه‌اش متفاوت می‌شود، افزود: هنر برای هنر نیست بلکه موسیقی و هنر یک پیوست است و جهت آن از خودش کم‌اهمیت‌تر نیست چراکه جهت آن مرتبش را نشان می‌دهد.

زیویار بیان کرد:  هنر و موسیقی پیوست‌های جدانشدنی از انسان هستند و مرتبت این پیوست می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه عمق وجود خلق هر اثر با همه اجزای اثر ارتباط تنگاتنگ دارد، یادآور شد: مبنای هنر باید با از خودگذشتی و ایثار همراه باشد، بسیاری از موضوعات اساسی چنانچه با هویت و تاریخ و سرمایه‌های کشور نتواند ارتباط برقرار کند جنبه‌های منفی آن پررنگ‌تر است و پس و پیش هنر و سرچمه و چشم‌انداز از هنر برای تاریخ‌سازی و هویت‌سازی می‌تواند ایفای نقش کند.

استاندار اضافه کرد: در هنر و موسیقی مقاومت، اصالت، اعتبار، سرچشمه، تاریخ و شناسنامه خیلی مهم است وحقیقت و خوبی ها، ازخودگذشتی ها و فداکاری‌ها در سایه همین هنر اهمیت پیدا می کند.
استاندار لرستان اظهار کرد: هنرمندانی که درحوزه مقاومت نقش آفرینی کردند حتما در این عرصه عشق داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha