• جمعه / ۱۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402071409089
  • خبرنگار : 71469

بازی های آسیایی هانگژو چین

کاپیتان تیم ملی کبدی: مزد زحمات فقط با طلا جبران می شود/ مازندرانی: بازی سختی برابر هند داریم

کاپیتان تیم ملی کبدی: مزد زحمات فقط با طلا جبران می شود/ مازندرانی: بازی سختی برابر هند داریم

کاپیتان تیم ملی کبدی ایران گفت: این بازی برای ما انتقامی بود و خوشحالم که شکست تلخ تیم زنان را جبران کردیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به هانگژو، فاضل اتراچالی کاپیتان تیم ملی کبدی پس از پیروزی مقابل تایپه اظهار داشت: بازی خوبی بود. البته حدس می زدیم که تایپه را ببریم چرا که رقیب اصلی ما هند است. اگرچه در این بازی اندکی هم به چالش کشیده شدیم که البته برای ما بد هم نبود چرا که توانستیم پیش از مسابقه فینال نقطه ضعف های خود را بشناسیم و موشکافی کنیم. از طرفی ترکیب نهایی و تاکتیک اصلی خود را رو نکردیم تا دستمان برابر هند رو نشود. برای هند یک سورپرایز داشته باشیم.  در کل خوشحالم از اینکه به فینال رسیدیم.

وی درباره اینکه ظاهرا شکست تیم زنان سبب شده بود تا حریف را دستکم نگیرند، گفت: بله،  این بازی یک جورایی برای ما انتقامی بود و خوشحالم که شکست تلخ تیم زنان را جبران کردیم.  برای تیم دختران خیلی ناراحتم. بدشانس بودند و پیش از اعزام یکی دو بازیکن اصلی آنها مصدوم شدند و مسابقات را از دست دادند و کار را برایشان سخت کرد. با این وجود ما فینالیست شدیم و جبران شد.

کاپیتان تیم ملی کبدی درباره بازی فینال گفت: ما مدال نقره را از الان داریم و چیزی برای از دست دادن نداریم. ما به میدان می رویم تا از مدال طلا و قهرمانی دوره قبل دفاع کنیم. 9 ماه تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و مزد این زحمات فقط با طلا جبران می شود و هیچ چیز به جز طلا نمی‌تواند ما را خوشحال کند.

اتراچالی که خود در پرولیگ کبدی هند بازی می‌کند، درباره شرایط تیم هند گفت: از لحاظ انفرادی و مهره‌ای هند قویتر است و ستاره های خوبی دارد اما از منظر تیمی ما بهتریم. در بازیهای آسیایی دوره قبل هم همینگونه بود و آنها از منظر فردی بهتر بودند ولی ما با کار تیمی آنها را بردیم. همیشه به بچه ها می‌گویم مهم نیست که آنها ستاره‌های بهتری دارند چون کار تیمی ما مهم است. ورزش ما تیمی است و اگر ما تیمی بازی کنیم، قطعا نتیجه می گیریم.

مازندرانی: بازی سختی برابر هند داریم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به هانگژو، غلامرضا مازندرانی سرمربی تیم ملی کبدی پس از پیروزی مقابل تایپه و راهیابی تیمش به فینال اظهار داشت: با توجه به اینکه دختران تایپه صبح بازی را از ما برده بودند،  تیم مردان آنها نیز انگیزه داشت اما واقعا تفاوت دو تیم متفاوت است و نگرانی برای این بازی نداشتیم و بیشتر سعی کردیم برنامه هایمان را مرور کنیم. بازی راحتی بود صرفنظر از اینکه داوری نیز امروز چندان عادلانه نبود. چند اشتباه به ضرر ما داشت.

وی درباره اینکه ظاهرا بعد از شکست تیم دختران حریف جدی گرفته بودند،  گفت: در بازیهای آسیایی هیچ تیمی را دست کم نمی توان گرفت؛ به ویژه تیمی که تا نیمه نهایی بالا آمده است. تایپه جزو تیم های نوظهور قاره آسیاست و گهگاهی روی سکو قرار گرفته اما  در یک سال اخیر پیشرفت داشته است.  تیم جوان، یکدست و هماهنگی است و شرایط روحی خیلی خوبی دارند و از همین رو ما خیلی با برنامه و جدی وارد زمین شدیم و به هیچ وجه آنها را دست کم نگرفتیم. انتظار هم نداشتیم که بیایند و یکطرفه و آسان ببازند. بچه ها خیلی خوب و حساب شده بازی کردند هر چند که یکسری نقاط ضعف هم در کار ما بود که در آنالیز روی آن برای فینال کار خواهیم کرد.

مازندرانی در پایان درباره بازی فینال مقابل هند گفت:  بازی سختی است.  دو تیم قدرتهای اصلی کبدی در جهان هستند. بازی نزدیکی است چون شناخت خوبی از هم داریم.  بابد دید در زمین چه اتفاقاتی می افتد و شرایط چگونه است. در چنین بازی اشتباهات تعیین کننده است و تیمی که کمتر اشتباه کند،  شانس بالاتری برای برد خواهد داشت.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha