• جمعه / ۱۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402071409143
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان؛

 آیین نامه تشکیل مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشجویان اصلاح شد

 آیین نامه تشکیل مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشجویان اصلاح شد

ایسنا/اصفهان به تازگی آیین نامه تشکیل مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشجویان، اصلاح و توسط وزیر علوم به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

ابراهیم نعیمی، مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در خصوص برگزاری «ششمین همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت» در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال ششمین دوره «گردهمایی فعالان کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان و جسم کشور» را از تاریخ ۱۲ مهرماه آغاز کردیم و اختتامیه آن امروز، ۱۴ مهرماه برگزار شد.  

وی ادامه داد: سال گذشته این همایش در دانشگاه شیراز با حدود ۳۰۰ دانشجو برگزار شد و امسال ما حدود ۵۰۰ نفر از فعالان دانشجویی را به این همایش دعوت کردیم.  

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، درخصوص هدف اصلی از برگزاری این همایش، گفت: هدف اصلی ما این است که وحدت، انسجام و همدلی را میان کانون‌های دانشجویی ایجاد کنیم. همچنین، هدف ما این است که دانشجویان کار دانشجویی و نیز جذب دانشجویان را یاد بگیرند.  

وی ادامه داد: یادگیری مفاهیمی در جهت افزایش دانش و مهارت‌ها برای انتقال به جامعه دانشجویان و نیز آشنایی با علائم و نشانه‌های دانشجویان پرخطر به منظور یاری رساندن به دانشجویان از دیگر اهداف چنین همایش‌هایی است.  

نعیمی خاطر نشان کرد: انتظار می رود که چنین همایش‌هایی بتوانند با طرح‌ها و برنامه‌های متنوع و نوآورانه که در کنار مراکز مشاوره برگزار می‌کنند، به ارتقاء سواد سلامت دانشجویی کمک کنند تا دانشجویان در مدت تحصیل در دانشگاه حالشان خوب باشد و دچار چالش‌های روانی و اجتماعی نشوند.  

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در رابطه با برنامه جدید وزارت علوم در رابطه با سبک زندگی دانشجویان، تصریح کرد: به تازگی آیین نامه تشکیل مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشجویان، اصلاح و توسط وزیر علوم به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این آیین نامه، «کانون دانشجویی همیاران سلامت» به عنوان ذیل مرکز مشاوره در نظر گرفته شده است که با هماهنگی مدیر مرکز مشاوره برنامه‌های متعددی مانند انتشار نشریه، بروشور، نقد فیلم، کارگاه‌های آموزشی و حتی برگزاری اردوهای سلامت محور  را می‌تواند برنامه ریزی و اجرا کند.  

وی افزود: چنین فعالیت‌هایی جزء شرح وظایف کانون‌ها در نظر گرفته می‌شود و دانشجویان می‌توانند با هماهنگی مرکز مشاوره آن‌ها را انجام دهند. به عبارتی، هدف این فعالیت‌ها صرفاً برگزاری کارگاه‌ها نیست، چرا که فعالیت‌ها به شکلی تنوع و توسعه پیدا کرده است.  

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در رابطه با مشکلات اقتصادی دانشجویان و برنامه‌های سازمان دانشجویان در این خصوص، گفت: این موضوع که دانشجویان نیاز به افزایش مهارت‌های مختلف دارند تا بتوانند از طریق یادگیری آن مهارت‌ها حداقل کسب درآمد را داشته باشند، موضوع درستی است، اما معاونت فرهنگی وزارت علوم در هماهنگی با بخش‌های دیگر از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای اقداماتی را آغاز کرده و لذا به جهت اینکه موازی کاری صورت نگیرد ما دیگر وارد این حوزه نشده‌ایم، اما معاونت فرهنگی حوزه ریاست وزارت علوم طرح و برنامه‌هایی دارد تا دانشجویان، به خصوص دانشجویان خوابگاهی در اوقات فراغتی که دارند مهارتهایی را فراگیرند و بتوانند در جهت تامین معاش خودشان از آن مهارت استفاده کنند.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha