• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071509456
  • خبرنگار : 71660

هشدار لوکاشنکو به اوکراین درخصوص استفاده از موشک‌های دوربرد

هشدار لوکاشنکو به اوکراین درخصوص استفاده از موشک‌های دوربرد

رئیس‌جمهوری بلاروس ضمن آنکه از آمریکا و اروپا خواست تا به اوکراین تسلیحات مدرن نفرستند، گفت که ایالات متحده با تشدید تنش‌ها، روسیه را وادار می‌کند تا دست به «اقدامات سختی» بزند.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در حین بازدید از تاسیسات آموزشی وزارت دفاع در منطقه بریست بلاروس بیان کرد: شعله‌ور کردن تنش‌ها منجر به وضعیتی خواهد شد که روسیه دکمه قرمز را روی میز قرار بدهد. آمریکایی‌ها، روسیه را وادار می‌کنند تا دست به بدترین تسلیحات بزند.

خبرگزاری بلاروسی بلتا به نقل از الکساندر لوکاشنکو نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین احتمالا به موشک‌های دور برد مجهز شود؛ موشک‌هایی که برد ۳۰۰ کیلومتر دارد. تصور کنید این موشک‌های قدرتمند وارد خاک روسیه شوند! فکر می‌کنید که رئیس‌جمهور روسیه و ارتش این کشور با آرامش بنشینند و تماشا کنند؟! پاسخ این کشور بسیار بزرگ خواهد بود.

وی در ادامه هشدار داد: برخی احمق‌ها خیال می‌کنند در آن طرف اقیانوس امن خواهند بود. آن‌ها کل جهان را وارد یک جنگ جدی خواهند کرد. ما از آمریکا و اروپا می‌خواهیم که تسلیحات مدرن به اوکراین نفرستند. این آمریکا است که تمامی درگیری‌های نظامی را در اروپا به راه انداخته و از آن‌ها سود کرده است.

هشدار لوکاشنکو به اوکراین درخصوص استفاده از موشک‌های دوربرد

رئیس‌جمهوری بلاروس در ادامه اظهاراتش با اشاره به روابط آمریکا و اروپا تصریح کرد: اروپا و آمریکا متحد نیستند و مهم نیست که آن‌ها چقدر سخت تلاش می‌کنند تا این اتحاد را نشان دهند. این فقط نظر من نیست بلکه از دیگران نیز شنیده‌ام. اروپا نمی‌خواهد در جنگ باشد و تشدید اوضاع در اوکراین به سودش نیست اما ایالات متحده دور است و تنها مسئولیت آن عملیات شبانه‌روزی دستگاه چاپ دلار می‌باشد. جدای این مورد، تلفات جانی در اوکراین از نیم میلیون نفر فراتر رفته است. جوانان حاضر به جنگ نیستند و فرار می‌کنند. دولت اوکراین نه تنها جوانان اوکراینی، بلکه اوکراینی‌های مقیم لهستان و دیگر کشورها را مجبور می‌کنند تا به کشور بیایند و در این جنگ شرکت کنند. علاوه بر این مسئله، مزدورانی نیز در اوکراین حضور دارند؛ این جنگی است که در حال حاضر در اوکراین در جریان می‌باشد.

هشدار لوکاشنکو به اوکراین درخصوص استفاده از موشک‌های دوربرد

الکساندر لوکاشنکو در جریان بازدیدش خطاب به رسانه‌ها گفت: ما نمی‌خواهیم‌ لهستانی‌ها، ما را به عنوان بیگانه و دشمن ببینند. ما هرگز قصد تشدید تنش‌ها با لهستانی را نداشته‌ایم و به چنین چیزی نیاز نداریم. ما ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تن لهستانی داریم که اینجا زندگی می‌کنند. این افراد لهستانی‌های ما هستند. من همیشه تاکید می‌کنم که آن‌ها لهستانی هستند اما «لهستانی‌های من» هستند. آن‌ها نمی‌خواهند به لهستان بروند؛ آن‌ها اینجا زندگی می‌کنند و خواهند کرد. آن‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما لهستانی‌هایی داریم که در عرصه قدرت هستند. ما چنین اصلی نداریم که فرضا اگر شما لهستانی باشید، نباید به عرصه قدرت نزدیک شوید.

هشدار لوکاشنکو به اوکراین درخصوص استفاده از موشک‌های دوربرد

لوکاشنکو در پیرو اظهارات خود افزود: «یوری شولیکو» فرماندار منطقه بریست احتمالا ریشه‌های لهستانی داشته باشد. او فرمانداری در غرب بلاروس است و هنگام انتصاب او هرگز چنین سوالاتی را نپرسیدم. همیشه مطمئن بوده‌ام که او شخص حامی بلاروس است. حتی اگر او ریشه لهستانی داشته باشد – البته که واقعا نمی‌دانم اما اگر داشته باشد، خوب است – در کشور ما در راس قدرت می‌باشد. من یک بین‌الملل‌گرای واقعی هستم. نمی‌خواهم لهستانی‌ها فکر کنند که لوکاشنکو دشمن لهستان است. این چیزی است که به مردم لهستان گفته شده؛ لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس است و این یعنی بلاروسی‌ها دشمن لهستان هستند. اما من نمی‌خواهم آن‌ها چنین فکری کنند.

هشدار لوکاشنکو به اوکراین درخصوص استفاده از موشک‌های دوربرد

رئیس‌جمهور بلاروس در پایان تاکید کرد: به همین دلیل است که بلاروس برنامه لغو ویزا را برای همسایه‌های غربی‌اش معرفی کرده است. اما برعکس، مقامات آن‌ها سعی می‌کنند که مردم را متقاعد کنند که ورود به بلاروس اقدام خطرناکی است. آن‌ها می‌گویند که سرویس‌های ویژه بلاروس مهمانانی را از لهستان، لیتوانی و لتونی استخدام می‌کند. چه بی‌منطق! آن‌ها به چیزی غیر از مواردی علیه ما فکر نمی‌کنند. هیچ کسی این افراد را در مرز برای اهدافی استخدام نمی‌کند. این دیوانگی محض است. مردم خود همه چیز را درک می‌کنند. من قصدی ندارم در انتخابات آن‌ها دخالت کنم اما نمی‌خواهم لهستانی‌ها فکر کنند ما دشمن آن‌ها هستیم. ما همیشه همسایه‌های خوب برای یکدیگر بوده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha