• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402071509493
  • خبرنگار : 50180

معاون آبخیزداری کرمانشاه:

در بارش‌های شدید احتمال وقوع سیلاب در محدوده رودخانه "قره‌سو" وجود دارد

در بارش‌های شدید احتمال وقوع سیلاب در محدوده رودخانه "قره‌سو" وجود دارد

ایسنا/کرمانشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه کار آن چنانی در حوضه آبخیز قره‌سو کار در بخش آبخیزداری انجام نشده است، گفت: در صورت بروز بارش‌های شدید پاییزه احتمال سیلابی شدن مسیل‌های محدوده قره سو زیاد است.

غلامرضا چامه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیشرفت حدود ۱۵ درصدی پروژه‌های آبخیزداری در دست انجام در حوضه آبخیز قره‌سو، گفت: با این درصد پیشرفت فیزیکی عملا کار زیادی در حوضه آبخیز قره‌سو صورت نگرفته و با توجه به اینکه رودخانه‌های زیادی به رودخانه قره سو منتهی می‌شوند، خطر سیلابی شدن مسیل‌ها در بارش‌های شدید وجود دارد.

وی افزود: البته با توجه به در دست انجام بودن کار لایروبی رودخانه قره سو، امیدواریم مشکلی از باب سیلابی شدن مسیل‌ها در صورت بارندگی‌های شدید متوجه محلات حاشیه این رودخانه نشود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به سابقه سیلابی شدن مسیل‌های منتهی به رودخانه قره سو در سنوات گذشته، یادآور شد: در جریان بارندگیهای شدید سال ۱۳۹۸ و بالا آمدن سطح آب، محلاتی مثل کرناچی با مشکل آبگرفتگی شدید مواجه شدند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های آبخیزداری خوبی که در محدوده تنگه کنشت در شهر کرمانشاه در دست اقدام است، گفت: اگرچه در این حوزه پروژه‌های آبخیزداری خوبی اجرایی شده، اما هنوز هم در صورت بارندگی‌های شدید خطر بروز سیلاب در مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

چامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته در حوزه جنوب شهر کرمانشاه پروژه‌های آبخیزداری خوبی اجرا شده است، گفت: در جنوب شهر کرمانشاه و در محدوده آبشوران، چمن و دیگر محلات این منطقه خطر سیلابی شدن مسیل‌ها را نداریم.

 وی اشاره ای هم به قطره چکانی بودن اعتبارات حوضه آبخیزداری داشت و گفت: با این اعتبارات کم عملا نمی توان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری استان را در سطح مطلوبی اجرایی کرد و برای اجرای مطلوب این پروژه‌ها نیاز به توجه ویژه داریم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha