• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402071509716
  • خبرنگار : 50160

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

برنامه‌ریزی در حوزه پدافند غیرعامل، از اقدامات ضروری است

برنامه‌ریزی در حوزه پدافند غیرعامل، از اقدامات ضروری است

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با توجه به نقش کلیدی بخش بهداشت و درمان در بحث پدافند غیرعامل و پاسخ به حوادث متعارف و نامتعارف، برنامه‌ریزی برای این بخش از اقدامات مهم و ضروری است.

حسن بختیاری ظهر امروز (۱۵ مهرماه) در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت که صبح امروز در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل باعث کاهش آسیب‌پذیری و ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود و توانمندی در این حوزه جز با احصا و فراهم کردن الزامات، امکان‌پذیر نیست.

وی تمرینات میدانی و عملیاتی را برای احصاء الزامات جهت مواجهه با بحران‌ها ضروری دانست و افزود: سرعت، دقت و هماهنگی از مهم‌ترین وجوه تعیین‌کننده‌ عملکرد ما در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها است و آنچه که باعث تقویت این سه ویژگی می‌شود، تمرینات میدانی و عملیاتی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و رزمایش‌های مختلف برای نهادینه کردن پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: توانمندی در حوزه پدافند غیرعامل باعث می‌شود حتی در بحران‌ها نیز خللی در ارائه خدمات خصوصاً در حوزه سلامت ایجاد نشود.

این مسئول پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات پیشگیرانه‌ای عنوان کرد که با اجرای آن، آمادگی لازم برای مواجهه با تهدیدات ایجاد شده و خسارات و تلفات در بحران‌ها به حداقل می‌رسد و اظهار کرد: قطعاً اگر دشمن از آمادگی ما برای مقابله با تهدیدات در هر حوزه‌ای آگاه شود، نمی‌تواند از آن ناحیه به ما ضربه بزند.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پدافند غیرعامل زیستی پرداخت و گفت: پدافند غیرعامل زیستی مجموعه اقداماتی است که موجب حفاظت از سرمایه‌های ملی در مقابل تهدیدات زیستی شده و آثار و عواقب ناشی از آنها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha