• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071509836
  • خبرنگار : 50039

ورود دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۴

ورود دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۴

ایسنا/گلستان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق شد امسال برای نخستین بار در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۴ قرار گیرد.

دکتر شعبان شتایی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات این رتبه بندی پرداخت و اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای ورود به نظام رتبه بندی در راستای ارتقای جایگاه بین‌المللی و توسعه کیفی دانشگاه تلاش‌های ارزنده و مستمری را انجام داده که یکی از این فعالیت‌ها و اقدامات برای اولین بار به نتیجه نشست.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه لازمه استمرار این رویداد و حضور در این رتبه بندی و ارتقای جایگاه در سال‌های آتی، ادامه اقدامات و فعالیت‌های علمی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه است، ادامه داد: قطعاً برای نزدیک شدن به رتبه بالا، با توان بیشتر و همکاری و همراهی مجموعه‌های دانشگاه به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه در کنار سایر فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه، به دنبال ورود به سایر نظام‌های معتبر رتبه بندی دانشگاه جهت تأیید و تثبیت جایگاه بین‌المللی دانشگاه و همچنین همکاری‌های علمی بین‌المللی و توسعه امور زیربنایی برای رشد و ارتقای علمی، عملی و مهارتی دانشگاه با تکمیل زیرساخت‌های کمک آموزشی و پژوهشی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در این رتبه بندی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای اولین سال ورود به رتبه بندی تایمز در بازه رتبه‌ای ۱۰۰۰- ۸۰۱ دانشگاه‌های جهان و در رتبه بیست و پنجم دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

شتایی با اشاره به اینکه طبق اطلاعیه صادر شده، در این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شریف با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۳۵۰-۳۰۱ به عنوان رتبه اول کشور و همچنین، دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه دوم، و دو دانشگاه علم و صنعت ایران و تهران نیز به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند، افزود: رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری «تایمز» و «کیواس» تحت عنوان رتبه‌بندی «تایمز - کیواس» و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری مؤسسه تامسون رویترز منتشر شد.

به گزارش ایسنا، رتبه‌بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه‌ها بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود را از خود دانشگاه‌ها، بخشی دیگر را از نظرسنجی‌ها و بخشی را از پایگاه اسکوپوس به دست می‌آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha