• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402071509882
  • خبرنگار : 50037

افتتاح بزرگترین شرکت تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان پوشاک شهرستان بهار

افتتاح بزرگترین شرکت تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان پوشاک شهرستان بهار

ایسنا/همدان امروز ۱۵ مهر بزرگترین شرکت تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان، دوزندگان و فروشندگان پوشاک شهرستان بهار با حضور استاندار همدان همزمان با روز ملی روستا و عشایر با اشتغالزایی مستقیم ۴۰ نفر افتتاح شد.

استاندار همدان در آیین فتتاحیه، از آبرسانی به ۱۶۰ روستای استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و با تأکید بر تسریع در روند پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی اظهار کرد: طی توافق با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(س) تا پایان سال آبرسانی ۱۶۰ روستای استان همدان انجام خواهد شد ضمن اینکه طی توافق‌نامه‌ای دیگر نیز ۲۰۰ روستای استان ظرف سه سال آینده آبرسانی آن انجام خواهد گرفت.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در ادامه اظهار کرد: آنچه در حوزه روستا و امور عشایر سیاست دولت مردمی است، این است که اقدامات ما باید به نحوی باشد که موجب مهاجرت معکوس روستائیان به موطن خود و یا حداقل حفظ جمعیت در سطح روستاها باشد.

احداث مسکن‌های روستایی اشتغال‌محور در استان همدان

وی افزود: طی دو سال اخیر آنچه در رابطه با بحث مهاجرت معکوس و نیز حفظ جمعیت روستاهای استان همدان انجام داده‌ایم، این بوده که در روستاها بنیاد مسکن با بازنگری در طرح هادی روستاها توسعه روستایی داشته باشد و خانه‌هایی که در روستاها احداث و ساخته می‌شود، اشتغال‌محور باشند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با احداث مسکن اشتغال‌محور در سطح روستاها متناسب با مزیت نسبی هر روستا اشتغال آن روستا براساس ظرفیت‌های موجود آن شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار در کنار کشاورزی و تولیدات محصولات استراتژیک کشاورزی، ایجاد خوشه‌های مختلف کسب و کارهای کوچک روستایی و تقویت واحدهای صنفی در این حوزه براساس ظرفیت نسبی  منطقه از نقش مؤثری در ارزش افزوده بیشتر روستائیان در کنار محصولات کشاورزی برخوردار خواهد بود.

وی یادآور شد: توسعه روستایی و احداث خانه‌های اشتغال‌محور و حمایت‌هایی که مجموعه‌های مختلف در بحث پرداخت تسهیلات، صدور مجوز کسب و کار و نیز خدمات‌رسانی‌های مختلف دارند، موجب مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان هم با اشاره به کارگاه بزرگ تولید پوشاک شهرستان بهار اظهار کرد: پاحد فوق برای ۴۰ نفر در این کارگاه به صورت مستقیم در بحث تولید پوشاک اشتغال به همراه داشته است و ۸۰ نفر نیز در منازل خود برابر سفارش‌های کارگاه در حال فعالیت هستند.

یوسف شعبانی، پای کار آمدن ظرفیت دولتی و بخش خصوصی را از ویژگی‌های این کارگاه تولیدی دانست و  افزود: برای راه‌اندازی این کارگاه  اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان طی قراردادی سالن مورد نیاز را در اختیار بخش خصوصی قرار داده و بخش خصوصی برای راه‌اندازی این کارگاه اقدام کرده است.

پرداخت ۵۸۰ میلیارد تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال روستایی در استان همدان

وی از پرداخت ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت  اشتغال روستایی در سطح استان همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز در این رابطه در اختیار داریم که سیاست توزیع آن در اختیار صندوق توسعه ملی است و تلاش می‌کنیم پس از ابلاغ جدید باقی مانده پول را نیز توزیع کنیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: در کنار تسهیلات در سال گذشته در ردیف‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ اعتباری ویژه در بخش تعاون ۱۱۰ میلیارد تومان طرح به شبکه‌های بانکی معرفی شده‌اند که ۶۰ درصد آن جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز از ردیف ۳۰۰۰ اعتباری ویژه در بخش تعاون ۷۴ میلیارد تومان تنها در یک رقم طرح به بانک معرفی کرده‌ایم.

شعبانی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتباری افزون بر ۱۳۲ میلیارد تومان در بحث کسب و کارهای مشاغل خانگی، استان همدان دارای اعتبار بوده که ۹۰ میلیارد تومان آن به بین شبکه.های بانکی توزیع شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال‌جاری پنج استان با محوریت اشتغال مردم‌محور به کشور طرح ارائه داد که در این رابطه نیز استان همدان دارای دو طرح بود.

شعبانی گفت: طرح تشکیل تعاونی‌های توسعه و تعاون یکی از جمله این طرح‌ها بوده که تاکنون دو شهرستان استان تعاونی‌های خود را در این رابطه تشکیل داده اند و این سیاست را برای سایر شهرستان‌های استان نیز ایجاد خواهیم کرد.

احصا ۶۱ کانون کسب و کار مردم‌محور بالقوه و بالفعل در استان همدان 

وی با اشاره به اینکه در سطح استان همدان ۶۱ کانون کسب و کار مردم‌محور بالقوه و بالفعل شناسایی و احصاء شده است، یادآور شد: کانون‌های کسب و کار بالفعل از کردآباد، لتگاه و حاجی‌آباد ملایر با شرایط ایده‌آل در حال فعالیت بوده و کانون‌های بالقوه را نیز باید با مشوق‌های لازم تبدیل به بالفعل و فعال کرد.

شعبانی با بیان اینکه طرح تشکیل تعاونی‌های توسعه و تعاون و نیز طرح کانون های کسب و کار مردم‌محور استان دو طرح تأیید شده به نام همدان در سطح کشور در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در یک‌سال گذشته ۱۲ تعاونی تأمین نیاز برای کانون‌های کسب و کار استان همدان تشکیل داده‌ایم که یکی از جمله این کانون ها مربوط به کانون کسب و کار لتگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این ۱۲ تعاونی تشکیل شده در ۱۲ کانون کسب و کار مردم‌محور برای ۱۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، گفت: ۵۰ درصد از ۶۲ کانون مردم‌محور شناسایی شده سطح استان فعال هستند و مابقی این کانون‌ها را نیز در تلاشیم که فعال کنیم.

شعبانی همچنین از تشکیل شورای عالی توسعه سند بخش تعاون در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: ۱۵ دستگاه اجرایی دخیل در اجرای این سند هستند تا فرهنگ اقتصادی‌سازی و فعالیت های اقتصادی و کسب و کار را ترویج دهیم.


فرماندار شهرستان بهار هم گفت: برای حفظ جمعیت روستایی در سطح روستاهای شهرستان بهار خدمات ارزنده‌ای در این شهرستان انجام شده و در دستور کار قرار دارد.

مجتبی فیض‌اللهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، رشد فزآینده دامداری و دامپروری، پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، تأمین مسکن مناسب و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار در این شهرستان برای جامعه روستایی  دانست و یادآور شد: اتکا و توانمندی‌های جامعه عشایر و روستائیان از نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha