• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402071509925
  • خبرنگار : 71049

هانی‌زاده: شرایط برای رژیم صهیونیستی مناسب نیست

هانی‌زاده: شرایط برای رژیم صهیونیستی مناسب نیست

یک کارشناس مسایل بین‌الملل و منطقه گفت: ماجراجویی‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و توهین به نمادهای اسلامی، شرایط جنگی را بر مردم فلسطین تحمیل کرد و حماس ناچار به پاسخ شد.

به گزارش ایسنا، فرمانده شاخه نظامی حماس صبح روز شنبه و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد. 

آژیرهای خطر در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر داد.

«محمد الضیف،» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

هانی‌زاده: روزهای حساسی در سرزمین‌های اشغالی در پیش داریم/ شرایط برای رژیم صهیونیستی مناسب نیست

« حسن هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» اظهار کرد: از بامداد امروز درگیری‌ها بین حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شده و با توجه به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به دانشکده نظامی حمص در سوریه، قابل پیش‌بینی بود که این حملات اتفاق می‌افتاد و امروز شلیک موشک‌ها به مراکز حساس آغاز شد. بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، بیش از پنج هزار موشک به تاسیسات و مراکز مختلف از جمله فرودگاه بن گورین و حیفا انجام شده است و به نظر می‌رسد تا این لحظه موازنه میدانی و قدرت به نفع حماس جریان دارد.

وی گفت: در ده سال اخیر سابقه نداشته است که ارتش اسراییل نیروهای ذخیره خود را فرا بخواند و حالت فوق‌العاده اعلام کند اما الان در این شرایط قرار دارد. هم‌چنین هزاران صهیونیست به پناهگاه‌ها در زیر زمین رفتند و ده‌ها نفر آواره شدند و چندین افسر صهیونیست نیز اسیر شدند. به نظر منطقه حساس است و احتمال دارد اگر قدرت‌های منطقه و بین‌المللی ورود پیدا نکنند، منطقه شاهد فراگیر شدن جنگ داخلی شود.

این کارشناس مسایل بین الملل و منطقه تصریح کرد: الان گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی نیروهای محور مقاومت در سوریه و لبنان به حالت آماده باش درآمدند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد که روزهای حساسی در سرزمین‌های اشغالی در پیش داریم و اگر صهیونیست‌ها به واکنش ادامه دهند شکست دیگری متحمل می‌شوند.

هانی‌زاده: شرایط برای رژیم صهیونیستی مناسب نیست



وی‌ درباره واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به حملات حماس و ادامه این درگیری‌ها گفت: البته ارتش رژیم اسراییل از زمین، دریا و هوا وارد عمل و پاسخ شده است. رزمندگان فلسطینی نقشه راه تمام تاسیسات مهم اسراییل را ترسیم کردند و به دقت موشک‌های خود را به سمت این تاسیسات و مراکز پرتاب می‌کنند.

هانی‌زاده افزود: موشک‌های حماس به لحاظ برد مسافتی و تخریبی بسیار قوی هستند و از این بابت دست برتر را دارد و به علاوه ابتکار عمل هنوز در دست حماس است. حماس هزاران موشک در اختیار دارد که می‌تواند عمق اراضی اشغالی را هدف قرار دهد. 

این کارشناس مسایل بین‌الملل و منطقه اظهار کرد: شرایط برای رژیم صهیونیستی اصلا مناسب نیست؛ چون کابینه نتانیاهو با وجود پنج وزیر افراطی شرایط جنگی برای منطقه ایجاد کرده‌اند و اینها شرایطی را رقم زدند که حتی آمریکا هم نسبت به ادامه کار کابینه نتانیاهو ابراز بدبینی کردند، از این رو معتقدم شرایط مناسبی برای رژیم صهیونیستی به لحاظ سیاسی و داخلی در روزهای آتی در انتظار رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha