• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071509945
  • خبرنگار : 50091

 رئیس جمعیت هلال‌ احمر خواف:

مردم خواف کیف اضطراری و مواد خوراکی خشک فراهم کنند

مردم خواف کیف اضطراری و مواد خوراکی خشک فراهم کنند

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف، با توجه به وقوع چندین زمین‌لرزه از شهروندان خواست کیف اضطراری شامل لوازم اولیه و ضروری و همچنین مواد خوراکی خشک تهیه و همراه داشته باشند.

محمد افشار مقدم در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان خواف ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه‌های پی‌درپی در افغانستان که خواف را هم چندین بار لرزاند، نیروهای امدادی هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند و ستاد بحران شهرستان نیز تصمیماتی گرفت.

وی افزود: در مرحله نخست، ۳۰ امدادگر در قالب ۵ تیم ۶ نفره به حالت آماده‌باش درآمدند، همچنین تیمی از پایگاه امداد و نجات سه راهی نشتیفان که نزدیک به روستاهای خواف و همجوار با مرز افغانستان بودند اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف افزود: نگرانی ما بیشتر از روستاهای چاه زول و نهور بود که پس از ارزیابی‌های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشد.

وی افزود: مراجعات حضوری برای گزارش ترک خوردگی دیوار منازل داریم که برای انجام کار کارشناسی و اینکه مشخص شود ایمنی خانه آسیب دیده یا خیر و آیا مربوط به زلزله امروز بوده به بنیاد مسکن معرفی می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف از مردم خواست ضمن حفظ آرامش خود، کیف اضطراری شامل لوازم اولیه و ضروری و مواد خوراکی خشک برای خود تدارک ببینند و همراه داشته باشند تا در صورت تکرار زلزله بتوانند از آنها استفاده کنند.

افشار مقدم اعلام کرد: ضمن اینکه نیروهای امدادی تا ۲۴ ساعت آینده در حالت آماده‌باش خواهند بود، امشب نیز نیروهای امدادی و انتظامی گشت شبانه خودرویی و موتوری خواهند داشت تا چنانچه مردم از بوستان‌ها و پارک‌های شهر استفاده کردند در ایمنی کامل باشند.

آموزش و پرورش خواف نیز براثر وقوع چندین زمین‌لرزه مدارس این شهرستان را در دو نوبت صبح و عصر امروز شنبه ۱۵ مهرماه تعطیل کرد.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا در این شهرستان، شدت زمین‌لرزه‌ها سبب ترس مردم شد به طوری که اهالی منطقه خانه‌ها و کسبه و بازاریان مغازه‌ها و کارکنان ادارات نیز با ترک اتاق محل کارشان به معابر عمومی آمدند و دانش آموزان نیز به حیاط مدرسه هدایت شدند.

شدت زلزله‌ها به حدی بود که خیابان‌های اصلی شهر خواف با ترافیک جمعیت و وسایل نقلیه مواجه شد و حتی برخی رانندگان که در مسیرهای مواصلاتی خواف در تردد بودند زمین‌لرزه را متوجه شدند.

روستای چاه زول در ۷۳ کیلومتری شهر خواف مرکز این شهرستان و همجوار با مرز افغانستان است.

شهرستان خواف با ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha