• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071510052
  • خبرنگار : 50040

با گشایش خانه محیط زیست؛

ویژه‌برنامه «کودک شاد؛ طبیعت پاک» در رشت برگزار شد

ویژه‌برنامه «کودک شاد؛ طبیعت پاک» در رشت برگزار شد

ایسنا/گیلان نخستین روز از هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ با فعالیت‌های زیست‌محیطی کانون پرورش فکری استان گیلان آغاز ‌شد و کودکان شاد ایران اسلامی طی ویژه‌برنامه‌ای نشاط‌بخش و هدفمند به طبیعت پاک لبخند ‌زدند.

سید جلیل میرعظیمی امروز در حاشیه ویژه‌برنامه «کودک شاد؛ طبیعت پاک» که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در نخستین روز از هفته ملی کودک برگزار شد، از رویکرد این مجموعه در توجه ویژه به خواسته‌ها و علائق آینده‌سازان ایران اسلامی سخن گفت و اظهار ‌کرد: لازم است با نگاه به گذشته و حال، تفاوت‌های نسل دیروز و امروز را دریافته و بر همین اساس برنامه‌ریزی کنیم.

وی برگزاری ویژه‌برنامه «کودک شاد؛ طبیعت پاک» را فعالیتی هدفمند و مبتنی بر نیازسنجی ارزیابی کرد و با اشاره به شعار هفته ملی و روز جهانی کودک گفت: «کودکی بهتر؛ زندگی بهتر»، نیازمند تلاش مستمر و برنامه‌ریزی برای نسل کودک است و اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی و حرکت در جهت پاسداشت طبیعت و موهبت‌های خدادادی به این امر کمک می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان همچنین به فعالیت‌های خلاقانه و هدفمند کانون برای تمامی مخاطبان اشاره کرد و برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و اکران پویانمایی سینمایی«بچه‌زرنگ»، محصول مشترک کانون پرورش فکری و موسسه هنر پویا را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

علی محمدپور، معاون محیط‌ انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز، ضمن مهم برشمردن جایگاه کودک و با تاکید بر فعالیت‌های کودک‌محور کانون، گفت: پیشینه همراهی کانون پرورش فکری با مجموعه‌های فعال در عرصه صیانت از محیط زیست، امکانی مناسب و فرصتی طلایی برای آگاهی‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی است.

وی برگزاری ویژه‌برنامه «کودک شاد؛ طبیعت پاک» را نمونه‌ای موفق از این برنامه‌های مشترک دانست و گسترش و تعمیق این همکاری‌ها را خواستار ‌شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این ویژه‌برنامه که در نخستین روز هفته ملی کودک و با شعار «کودک، صلح، امنیت و محیط زیست» صورت گرفت، شاهد قصه‌گویی فاطمه‌رمضان‌پور، عضو نوجوان مرکز شماره ۳ کانون رشت، اجرای مسابقه حضوری با موضوع بازیافت و نمایش کلیپ‌ فعالیت‌های دستگاه‌های بودیم.

نمایش موشن‌گرافی پوستر جشنواره قصه‌گویی کانون و برپایی کارگاه فعالیت‌های زیست‌محیطی با موضوع دوستی با طبیعت و راه‌های مقابله با آلودگی‌های محیط زندگی، اهدای کتاب به کودکان و برپایی کارگاه آموزش کاردستی‌، از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رفت که با گشایش خانه محیط زیست در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت همراه شد.

ویژه‌ برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت دستگاه‌های فعال در این حوزه، با شعار «کودکی بهتر؛ زندگی بهتر» از ۱۵ لغایت ۲۱ مهر ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha