• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071510055
  • خبرنگار : 50039

رئیس ستاد انتخابات گلستان عنوان کرد:

هیئت‌های اجرایی جلوه مردمی بودن انتخابات

هیئت‌های اجرایی جلوه مردمی بودن انتخابات

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه تعیین معتمدین حوزه انتخابیه اولین اقدام برای تشکیل هیئت‌های اجرایی است، ادامه داد: هیئت‌های اجرایی جلوه مردمی بودن انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سید علی مهاجر عصر امروز شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر روز به زمان برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نزدیک‌تر می‌شویم، اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم با مشارکت بالا یکی از مهمترین اهداف دستگاه‌های مرتبط با برگزاری فرآیند انتخابات در استان گلستان است.

وی «انتخابات» را آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و با تأکید بر اینکه وظیفه همه مجریان و دست اندرکاران، برگزاری انتخابات پرشور است، تصریح کرد: یکی از مراحل ۳۲ گانه فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تعیین معتمدین تشکیل هیئت‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه با اتمام مدت ۴۸ ساعته فرمانداران و بخشداران لیست معتمدین از طریق سامانه جامع انتخابات جهت بررسی و تعیین صلاحیت آنان توسط هیئت نظارت ارسال شده است، ادامه داد: معتمدین هر حوزه انتخابیه گلچین اقشار مختلف از آن جامعه هستند.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران دو هفته قبل از ثبت نام نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی موظف هستند نسبت به تشکیل هیئت‌های اجرایی اقدام کنند، افزود: اولین اقدام برای تشکیل این هیئت تعیین معتمدین حوزه انتخابیه است.

مهاجر با اشاره به اینکه فرماندار و بخشدار مستقل پس از تأیید لیست ۳۰ نفره معتمدین نسبت به جلساتی مشترک با هیئت نظارت اقدام کرده و هشت نفر را به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر هم معتمد محلی جهت تشکیل هیئت‌های اجرایی معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: هیئت اجرایی متشکل از فرماندار، بخشدار مستقل، یک نفر حقوقدان با معرفی دادگستری، رئیس اداره ثبت احوال و هشت معتمد اصلی است.

وی حضور مردم در رویدادهای مختلف ملی و مذهبی را نشانگر موقعیت شناسی و بصیرت آنها عنوان کرد و گفت: بی‌شک دشمنان تا زمان نزدیک شدن به انتخابات بیکار نخواهند بود و با اجرای توطئه‌های خود در تلاش برای کم رنگ نشان دادن این رویداد مهم خواهند بود و قطعاً مردم همیشه بیدار ایران باری دیگر این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha