• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071510077
  • خبرنگار : 30147

معاون فرماندار صالح‌آباد:

پارک‌ها و سالن‌های ورزشی صالح‌آباد آماده اسکان اضطراری برای امشب/ اوضاع کاملاً تحت کنترل است

پارک‌ها و سالن‌های ورزشی صالح‌آباد آماده اسکان اضطراری برای امشب/ اوضاع کاملاً تحت کنترل است

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرماندار صالح‌آباد گفت: در پی وقوع چندین زمین‌لرزه امروز به شهرداران شهرهای صالح‌آباد و جنت‌آباد دستور آماده کردن پارک‌ها برای اسکان اضطراری امشب شهروندان در صورت نیاز داده شده است.

مرتضی یوسفی، در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پس از وقوع ۴ مرحله زمین‌لرزه در شهرستان صالح‌آباد بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور شخص فرماندار و دستگاه‌های اداری و خدمات‌رسان تشکیل شد، افزود: اکنون ۴ سالن در شهر صالح‌آباد برای اسکان اضطراری پیش‌بینی شده است.

وی همچنین در خصوص تعطیلی فردا صبح مدارس شهرستان صالح‌آباد اظهار کرد: اگرچه مدارس فردا صبح برخی شهرستان‌ها تعطیل اعلام شده است اما هنوز تعطیلی مدارس صالح‌آباد قطعی نیست.

معاون فرماندار صالح‌آباد با اشاره به اینکه وضعیت پخت نان و ذخیره آرد نانوایی‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا در صورت نیاز با کمبود مواجه نباشیم، عنوان کرد: از نظر اقلام اساسی و ضروری مشکلی در شهرستان نداریم.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان امشب در آماده‌باش کامل هستند، همچنین چون هلال‌احمر شهرستان با تربت‌جام مشترک است درخواست استقرار چند نیرو در شهرستان شده است.

یوسفی با اعلام اینکه اکنون تمامی نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در آماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: خوشبختانه براثر وقوع زمین‌لرزه‌های امروز خسارت جانی و مالی در شهرستان گزارش نشده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت اسکان اضطراری در روستاها افزود: برخی روستاها دارای سالن ورزشی هستند و همچنین ساختمان برخی دهیارها به صورت سوله احداث شده تا در مواقع بحران بشود از آن‌ها استفاده نمود.

معاون فرماندار صالح‌آباد خاطرنشان کرد: اکنون تمامی سالن‌های ورزشی و سوله‌های مدیریت بحران روستاها و همچنین سالن سپاه نیز در جنت‌آباد در آماده‌باش کامل هستند و مشکلی نیست.

وی یادآور شد: به شهرداران صالح‌آباد و جنت‌آباد دستور آماده کردن پارک‌ها برای اسکان اضطراری مردم در صورت نیاز داده شده است، در شهر صالح‌آباد دو پارک برای اسکان مردم امشب در صورت نیاز آماده شده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه مردم هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند، گفت:  از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و خبرها را فقط از مراجع رسمی دنبال کنند. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و همه نهادهای مربوطه شهرستان در آمادگی ۱۰۰ درصدی قرار دارند و از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.

شهرستان صالح‌آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت تلفیقی مرکب از اهل سنت و اهل تشیع و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح‌آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha