• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402071510134
  • خبرنگار : 71983

پاسخی به ابهامات مطرح‌شده درباره ساختار جدید سازمان سنجش

امیدوار به تشکیل سازمانی مقتدر و حرفه‌ای

امیدوار به تشکیل سازمانی مقتدر و حرفه‌ای

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: با دقت نظر بر تدوین اساسنامه و تشکیل سازمانی مقتدر و حرفه‌ای، به نتایج مثبت تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور می‌توان امیدوار بود.

به گزارش ایسنا، در پی مطلب امروز روزنامه خراسان و ابهاماتی که درباره ساختار جدید سازمان سنجش مطرح کرده است، عباس میرزاحسینی، رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ عنوان کرد: در شرایطی که توسعه نهادی آموزش عمومی و عالی در چند دهه اخیر توسط دستگاه های متعدد متولی امر آموزش صورت گرفته است، مصالح ملی در افق بلندمدت با تضمین کیفیت نظام آموزش، تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری حکمرانی در حوزه آموزش عمومی و آموزش عالی نیازی توأمان به نظارت هدفمند بر پیوستاری از منابع، فرآیند و برونداد آموزشی دارد، اظهار داشت: پیوستاری که نه تنها در یک بخش آموزش عمومی، بلکه همزمان بین سطوح مختلف آموزشی اعم از عمومی و عالی، پزشکی و غیرپزشکی باید برقرار شود، به‌طوریکه ملاحظات دستگاهی مانع از اتخاذ تدابیر و اصلاح رویه های فراسازمانی نشود و در عین رسمیت داشتن قلمرو کار ارزیابی درونی که بر عهده هر نهاد است؛ فضایی برای ارزیابی بیرونی و خیراندیشی فراسازمانی ایجاد شود.

میرزاحسینی، در ادامه تصریح کرد: در این راستا موضوع تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور در دستور کار شورای عالی قرار گرفت و به تفصیل درباره مزیت ها و الزامات بحث و گفت وگو انجام شد. تبعا در فرآیند تدوین اساسنامه این سازمان با تجمیع آرای کلیه متولیان حوزه آموزش و حوزه  های دارای مأموریت های متناظر، مفاد دقیق آن اعم از قلمرو و چگونگی های ساختاری و عملیاتی، نهایی خواهد شد.

وی افزود: اما آنچه مسلم است جهت گیری کلی و تصمیم به تشکیل سازمان مستقل جز با تغییر چارچوب ها ممکن نبوده و این مصوبه در راستای ارتقاء جریان ملی نظام تعلیم و تربیت کشور ارزیابی می شود، چرا که برای گذر از سوگیری های ناشی از تعارضات منافع، رفع گسستگی موجود بین سطوح مختلف آموزشی و دفع عارضه بهینه نبودن منابع آموزش، نیاز به برخورداری از پیش‌رانی حرفه ای و مستقل که سنجشی جامع را با هدف کیفیت بخشی آموزش کشور محقق کند، قابل کتمان نیست، لذا با دقت نظر بر تدوین اساسنامه و تشکیل سازمانی مقتدر و حرفه ای، به نتایج مثبت این تصمیم در جریان آموزش کشور می توان امیدوار بود.

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوران چهار دهه عمر خود منشا شکل‌گیری ساختارهای متعددی برای نظام علم و فرهنگ کشور بوده است، عنوان داشت: هر کدام از آنها آثار و برکات فراوان برای کشور داشته است و ان‌شاءالله در مسیر تصویب اساسنامه و استقرار این سازمان ملی، تمام نخبگان و متخصصان امر آموزش و تعلیم و تربیت مشارکت بیش‌ از پیش داشته باشند تا شاهد موفقیت این سازمان در تحقق ماموریت‌ها و اهداف باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha