• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071610205
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

روستاهای زیادی از لرستان قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند

روستاهای زیادی از لرستان قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از قابلیت بالای روستاهای استان برای ثبت در فهرست جهانی جهانگردی خبر داد.

عطا حسن‌پور پانزدهم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستاهای زیادی از لرستان با دارا بودن شاخصه‌های مهم و کم‌نظیر قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند.

وی بیان کرد: برخی از روستاهای لرستان از جمله روستای سنگ‌تراشان خرم‌آباد، دره‌تخت ازنا، ونایی بروجرد، روستای و چال‌فهره الیگودرز روستاهایی هستند که علاوه بر روستای بیشه قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند.

حسن‌پور ادامه داد: در سال جاری نیز از بین ۱۰۰ روستای کشور، روستای بیشه با شاخص‌های مهم از جمله آبشار، ایستگاه قطار، پل تاریخی، رودخانه و آیین‌های محلی، برای ثبت در فهرست جهانی جهانگردی(WTO) انتخاب و پرونده آن ارسال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه آبان‌ماه امسال نتایج بررسی پرونده ۱۰ روستای کشور از جمله روستای بیشه که به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شده اعلام خواهد شد، افزود: برای ثبت روستاها در فهرست جهانی جهانگردی پرونده کامل شاخصه‌های آن روستا از جمله جاذبه‌های تاریخی، آیینی، معیشتی و مذهبی در قالب یک پرونده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تهیه و برای سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روستای بیشه از پتانسیل‌های زیادی در این زمینه برای ثبت جهانی برخوردار است که این مهم می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری، بخصوص حضور گردشگران خارجی در لرستان بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۸ ۰۹:۱۲

لرستان همه اش زیبا است .مخصوصا شهر خرم آباد با آن همه آب در داخل محلات در جریان است و ورود به شهر از سمت بروجرد و گردانه رازیان آن هم در فصل بهار که دره زیبا و سرسبز را می بینید روحت شاد می شود