• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402071610290
  • خبرنگار : 50474

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر اعلام کرد

اقدامات دامپزشکی نرماشیر در راستای امنیت زیستی

اقدامات دامپزشکی نرماشیر در راستای امنیت زیستی

ایسنا/کرمان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: در بخش قرنطینه و امنیت زیستی و در حوزه کنترل و نظارت بر مراکز تولید، فرآوری، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کارخانه لبنی، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز طبخ و عرضه غذا، بازدیدهای سرزده متعددی توسط کارشناسان صورت گرفته است.

دکتر زارع پور ۱۶ مهرماه ضمن عرض هفته دامپزشکی (۱۴ تا ۲۰ مهرماه) اظهار کرد: دامپزشکی در جهت رسیدن به اهداف «خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم و انسان سالم» اقدامات و خدمات گسترده و شبانه‌روزی انجام می‌دهد .

وی به گزارش یک ساله اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر اشاره کرد و گفت: در محور فنی و عملیاتی به منظور پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر دام مانند تب برفکی، بروسلوز و آبله در سال گذشته تعداد ۲۰۰ هزار و ۳۷۷ نوبت، دام(گاو،گوساله، گوسفند و بز) واکسینه شدند.

زارع پور در ادامه تصریح کرد: برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند سل تعداد بیش از  ۱۳۰۰ مورد تست سل گاوی در یک سال گذشته در شهرستان انجام شده است.

رئیس دامپزشکی نرماشیر بیان کرد: در همین راستا و به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترکی چون هاری که یک بیماری حاد و کشنده ویروسی سیستم عصبی است، در طی سال گذشته تعداد ۳۱۶۶ مورد واکسیناسیون ضد هاری انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ۶۲ هزار و ۶۶۰ مورد واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در دام سبک از دیگر فعالیت‌های اداره دامپزشکی نرماشیر در یک سال گذشته است.

زارع پور با اشاره به واکسیناسیون ۲۶۵ هزار قطعه پرنده در مدت مذکور، در ادامه گفت: در بخش قرنطینه و امنیت زیستی و در حوزه کنترل و نظارت بر مراکز تولید، فرآوری، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌های نگهداری، کارخانه لبنی، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز طبخ و عرضه غذا، بازدیدهای سرزده متعددی توسط کارشناسان صورت گرفته است.

رئیس دامپزشکی نرماشیر در پایان افزود: در مناسبت‌های مختلف مثل عید قربان، عید نوروز، تاسوعا و عاشورای حسینی، برنامه‌ریزی و طرح های مدونی در قالب طرح‌های نظارتی بهداشتی صورت گرفته که همه اینها بخشی از خدمات و فعالیت‌های دامپزشکی شهرستان طی یک سال گذشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha