• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402071610305
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

راه‌اندازی اولین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان در کاشان

راه‌اندازی اولین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان در کاشان

ایسنا/اصفهان سرپرست مرکز آموزشی - درمانی شهید بهشتی کاشان از تجهیز این مرکز درمانی به دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (Retcam) به منظور تشخیص و درمان بیماری‌های شبکیه چشم نوزادان خبر داد.

مرضیه طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان تنها مرکز درمانی است که دارای بخش ویژه نوزادان( NICU) در شمال استان اصفهان است و غربالگری نوزادان نارس از نظر رتینوپاتی این گروه از نوزادان (ROP) با هدف پیشگیری از عوارض شبکیه چشم انجام می‌شود.

وی افزود: ماهانه نزدیک به ۳۰ نوزاد بستری در این مرکز برای انجام معاینات چشم به مراکز درمانی تهران اعزام می‌شد که به علت وزن کم نوزادان نارس و مشکلات ویژه آنها، این رفت و برگشت با سختی فراوان برای خانواده‌ها و احتمال آسیب این نوزادان هنگام نقل و انتقال هم وجود داشت.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد در بیمارستان شهید بهشتی، غربالگری و در صورت نیاز، درمان این عارضه توسط فوق تخصص شبکیه چشم در این مرکز انجام خواهد شد.

طالبیان گفت: بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس(rop)، یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در نوزادان نارس است و به کمک این دستگاه تمام نواحی شبکیه چشم نوزادان مشاهده و در صورت نیاز، کارهای تشخیصی از طریق همین دستگاه انجام می‌شود.

وی افزود: تقریباً ۱۰ درصد نوزادان در سطح جهان نارس و زودتر از ۳۷ هفته متولد می‌شوند که احتمال شیوع مشکلات شبکیه در این نوزادان ۶۶ درصد است.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، گفت: بیماری مشکلات شبکیه در نوزادان نارس(rop) به دنبال توقف تکامل نرمال عروق و اعصاب شبکه چشم در شیرخوار نارس ایجاد می‌شود که هرچه سن حاملگی هنگام تولد کمتر باشد، تکامل شبکه ناقص‌تر است که برای تشخیص و درمان به موقع باید ۲۸ روز بعد از تولد با دستگاه Retcam معاینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha