• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402071610421
  • خبرنگار : 71650

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

خطای نگاه «خدماتی» به کودکستان‌ها/ آموزش در کودکستان نباید ذائقه‌ای باشد

خطای نگاه «خدماتی» به کودکستان‌ها/ آموزش در کودکستان نباید ذائقه‌ای باشد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اینکه به کودکستان به عنوان یک مرکز خدماتی نگاه کنیم، خطای راهبردی است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان با حضور در جشن غنچه‌های (کودکان پیش دبستانی) شهر تهران، اظهار کرد: اینکه به کودکستان به عنوان یک مرکز خدماتی نگاه کنیم، خطای راهبردی است چراکه کودکستان مرکز آموزشی و تربیتی است و باید به این موضوع ویژه و خاص توجه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه گاهی فکر می‌کنیم کودکستان صرفا محلی برای نگهداری کودکان، بازی کردن و وقت گذراندن است، اشتباه است، افزود: همه خوب می‌دانیم کودکستان خیلی در زندگی کودکان اهمیت دارد چراکه کودکان در کودکستان در قالب بازی متعدد همراه با شادی خیلی از مفاهیم عمیق و دقیق زندگی را یاد می‌گیرند و این یادگیری عمیق، ماندگار و اثرگذار است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اگر بناست بچه‌ها جامعه پذیری را تمرین کنند، بهترین جا کودکستان است؛ بهترین جا برای آموختن مهارت اجتماعی کودکستان بوده و از این رو باید درکودکستانها به دو مقوله آموزشی و کادر تخصصی به صورت ویژه و و خاص توجه کنیم.
 
کریمیان تصریح کرد: اینکه تصور می‌کنیم چون با کودکان سر و کار داریم، کاری سهل و آسان و دم دستی است؛ خطاست چراکه این حوزه بسیار تخصصی است و نیروی انسانی شاغل در این مراکز باید دانش آموخته، متخصص و کاربلد باشند.
 
وی توضیح داد: از طرفی موضوع برنامه آموزشی کودکستان‌ها مهم است و نمی‌توان بر اساس ذائقه خود و بدون نگاه علمی و تخصصی منابع وبرنامه آموزشی برای بچه‌ها انتخاب کنیم. باید یک برنامه آموزشی و پرورشی کاملا علمی و مطالعه شده و انتخاب شده را برای تمام کودکستانها داشته باشیم، در همین راستا کار بزرگی را سازمان تعلیم و تربیت کودکان شروع کرده که با اهتمام آموزش و پرورش می‌توان این کار را پیش برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha