• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402071610566
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به بهانه روز جهانی کودک؛ 

فراوانی کدام دلایل در بازماندن کودکان از تحصیل بیشتر است؟

فراوانی کدام دلایل در بازماندن کودکان از تحصیل بیشتر است؟

ایسنا/خراسان جنوبی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با شناسایی عوامل و دلایل بازماندن از تحصیل کودکان در استان به فراوانی دلایلی چون معلولیت، ممانعت والدین از تحصیل، مهاجرت، بیماری‌های خاص، فقر خانواده‌ها، تحصیل در مدارس دینی، کوچ نشینی عشایر، دوری از مدرسه و طلاق یا اعتیاد رسیدیم.

مهدی حسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در استان ۲۴۰ نفر از کودکان که به هر علت بازمانده از تحصیل شده‌اند جذب شده که در سه سال آینده براساس برنامه‌ داریم این عدد به صفر برسد.

وی افزود: تاکنون هزار و ۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شدند و این امر در طرح شهید محمودوند که با هدف شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال اجرایی می‌شود، انجام گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای این طرح از مهر سال گذشته، بیان کرد: دلایل بازماندن از تحصیل باید مشخص و علت یابی شود که اداره کل ثبت احوال استان نیز همکاری لازم را داشت.

حسنی بیان کرد: یکی از علت‌های مهم، معلولیت است که در این راستا، معلولان آموزش پذیر در دو گروه قرارگرفته که یک گروه در طرح فراگیر مدارس عادی تحصیل کرده و گروه دیگر که وضعیت خاص دارند باید با سرویس جابجایی آنان صورت گیرد.

وی با اشاره به تامین هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی با همکاری شهرداری‌ها، تصریح کرد: تا صفر شدن این رقم دانش آموزان ادامه می‌دهیم و از مردم می‌خواهیم اگر کودک بازمانده از تحصیلی را در نزدیکی خود سراغ دارند به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

حسنی با بیان اینکه گاهی در مقابل اجبار والدین به توصیه ریش سفیدان محل متوسل می‌شویم، اظهار کرد: خراسان جنوبی در برنامه گرفتن دست کودکان بازمانده از تحصیل با کمک کمیته امداد در کشور پیشگام بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha