• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402071610673
  • خبرنگار : 71654

«وضعیت قرمز» برای موشک فرانسوی

«وضعیت قرمز» برای موشک فرانسوی

پرتاب ۱۲ ماهواره با موشک وگای شرکت فضایی آریان‌اسپیس در آخرین لحظه به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، نیاز به بررسی‌های بیشتر، این پرتاب را پس از اعلام «وضعیت قرمز» در اولین تلاش برای پرتاب متوقف کرد.

آریان اسپیس‌ پرتاب برنامه‌ریزی شده روز گذشته را آخرین لحظات متوقف کرد. این شرکت همچنان در حال انجام بررسی‌های بیشتر است و تلاش برای پرتاب هفتم اکتبر را نیز رد کرده است.

موشک وگا که توسط شرکت فرانسوی آریان اسپیس، اداره می‌شود، قرار بود در ساعت ۲۱:۳۶ به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۵:۰۶ بامداد یکشنبه به وقت ایران) از پایگاه فضایی اروپا در کورو، گویان فرانسه پرتاب شود. مقامات آریان‌اسپیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که تلاش برای پرتاب این ماموریت در روز ششم اکتبر زمانی که «وضعیت قرمز» شمارش معکوس را در دقایق پایانی متوقف کرد، لغو شد.

مقامات این شرکت فضایی نوشتند: بررسی‌های بیشتر برای تایید امکان انجام تلاشی جدید برای پرتاب در حال انجام است.

موشک وگا با ارتفاع ۱۰۰ فوت (۳۰ متر) برای حمل بارهای نسبتا کوچک طراحی شده است. این موشک قادر است ۳۳۰۰ پوند (۱۵۰۰ کیلوگرم) بار را در مداری دایره‌ای در فاصله ۴۳۵ مایلی (۷۰۰ کیلومتری) بالاتر از سطح زمین حمل کند.

وگا در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرده و تا به امروز ۲۲ بار پرواز کرده است.

نوع ارتقاء یافته و قدرتمندتر آن به نام وگا-سی (Vega-C)، دو بار از آن زمان، در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲ و ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ به پرواز در آمده است. دومین ماموریت وگا-سی به دلیل نقص در نازل مرحله دوم موشک با شکست مواجه شد.

دو محموله اصلی در این ماموریت وجود دارد: سیستم رصد زمین تایلند-۲ THEOS-2 و یک ماهواره تصویربرداری از زمین ۹۱۹ پوندی (۴۱۷ کیلوگرمی) که توسط دولت تایلند استفاده خواهد شد و همچنین FormoSat-۷R/Triton که توسط آژانس فضایی تایوان توسعه یافته است.

آریان اسپیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: FormoSat-۷R/Triton با وزن ۵۳۱ پوند (۲۴۱ کیلوگرم) به سیستم بازتاب‌سنجی ماهواره‌ای ناوبری جهانی (GNSS-R) مجهز شده است که سیگنال‌هایی را که از سطح دریا جهش می‌کنند، جمع‌آوری می‌کند.

این به دانشمندان کمک می‌کند تا میدان باد را بر روی اقیانوس‌ها محاسبه کنند. این داده‌ها با جامعه جهانی هواشناسی به اشتراک گذاشته می‌شود و به پیش‌بینی شدت و مسیر طوفان کمک می‌کند.

این ماموریت همچنین ۱۰ محموله دیگر را برای ۶ مشتری مختلف حمل خواهد کرد و مجموع ۱۲ ماهواره این ماموریت ۲۷۳۸ پوند (۱۲۴۲ کیلوگرم) وزن دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha