• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402071610675
  • خبرنگار : 71588

تحولات غزه، محور رایزنی وزیر خارجه عربستان با طرف‌های بین‌المللی و عربی

تحولات غزه، محور رایزنی وزیر خارجه عربستان با طرف‌های بین‌المللی و عربی

وزیر خارجه عربستان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با رهبران دیپلماتیک آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای عربی تحولات نوار غزه و اطراف آن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تماس تلفنی برقرار کرد و طی آن بر لزوم همکاری جهت توقف تنش و نیز مخالفت ریاض با هدف قرار دادن غیرنظامیان و همچنین ضرورت احترام گذاشتن تمامی طرف‌ها به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این وزیر سعودی همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع و جلوگیری از افزایش خشونت شد.

وزیر خارجه عربستان در جریان گفت‌وگوهای تلفنی خود با محمد بن عبدالرحمان بن جاسم، سامح شکری و ایمن الصفدی، همتایان قطری، مصری و اردنی خود، به بررسی تحولات غزه و اطراف آن و راه‌های افزایش همکاری مشترک برای توقف تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پرداخت.

پیشتر وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تنش میان دو طرف فلسطین و رژیم صهیونیستی، حفاظت از غیرنظامیان و خویشتنداری شد.

روز شنبه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله بزرگی را از غزه آغاز و طی آن به چندین مکان در جنوب سرزمین‌های اشغالی حمله کرد و تأسیسات نظامی را هدف گرفت و در تعدادی از نقاط مرز را شکست. در جریان این حملات، طیف وسیعی از تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی منهدم و نیروهای زیادی کشته و یا به اسارت درآمدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تشدید تنش‌ها را «جنگ» توصیف کرده و از فراخوان نیروهای ذخیره برای تقویت بیشتر صفوف ارتش این رژیم خبر داده است.

بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی کار تخلیه ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین غلاف غزه را آغاز کرد.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۳۵۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۸۶۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۳۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۷۸۸ نفر رسیده است.

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha