• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402071610736
  • خبرنگار : 50286

امام جمعه جیرفت:

مدیران در برابر نقش‌آفرینی عشایر وظیفه سنگینی دارند

مدیران در برابر نقش‌آفرینی عشایر وظیفه سنگینی دارند

ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت بر لزوم توجه مدیران به جامعه عشایری تاکید کرد و گفت: عشایر جنوب کرمان در بصیرت و ولایتمداری از سایر اقشار جلوتر هستند و همیشه در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرینی لازم را داشته‌اند و رسالت مدیران دولتی در قبال این قشر زحمتکش سنگین است.

حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امروز ۱۶ مهرماه در نشست با مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان اظهار کرد: استفاده از فرصت‌هایی که برای خدمت بوجود می‌آید، باید همراه با برنامه‌ریزی و مجاهدت باشد که این موضوع در حوزه مدیریت امور عشایر جنوب کرمان دیده می‌شود.

وی با تقدیر از خدمات اداره کل امور عشایر جنوب استان کرمان و حضور چشمگیر جامعه عشایری در نمایشگاه ملی روستا و عشایر افزود: حضور در بین مردم و دلجویی از آنها زمینه رضایت‌مندی عمومی را فراهم خواهد کرد که عشایر با توجه به سبک زندگیشان در این زمینه باید در اولویت قرار داشته باشند .

 امام جمعه جیرفت نقش‌آفرینی عشایر را در همه بخش‌های جامعه و انقلاب یادآور شد و اظهار داشت: عشایر جنوب کرمان در بصیرت و ولایتمداری از سایر اقشار جلوتر هستند و همیشه در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرینی لازم را داشته‌اند و رسالت مدیران دولتی در قبال این قشر زحمتکش سنگین است.

به گزارش ایسنا، ناصر احمدیوسفی مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان نیز در این دیدار ائمه جمعه را محور وحدت و همدلی مردم و مسئولان دانست و گفت: از این ظرفیت باید در مسیر حل مسائل و مشکلات جامعه بهره برد.

وی با اشاره به توجه امام راحل به جایگاه عشایر گفت: به تعبیر امام خمینی (ره)، عشایر ذخایر انقلاب هستند.انقلاب اسلامی به همه گروه‌ها و اقشار مردم تعلق دارد و عشایر  شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند.

احمدیوسفی با اشاره به آیین نامه ساماندهی عشایر گفت: این آیین نامه مصوبه هیأت وزیران است و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند به جامعه عشایری خدمات‌رسانی کنند، رویکرد اداره کل امور عشایر جنوب استان این خواهد بود تا با کمک ائمه جمعه مشکلات جامعه عشایری را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنیم.

وی به نقش تاثیرگذار جامعه عشایری در سبد غذایی خانوارها اشاره کرد و افزود: عشایر یکی از مهمترین عوامل تولیدکننده گوشت قرمز، صنایع دستی و گیاهان دارویی در کشور هستند و در سخت‌ترین شرایط به تولید می‌پردازند و لازمه ارتقای تولیدات عشایر حمایت از آنها خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha