• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071610968
  • خبرنگار : 50039

برگزاری دوره آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا در بندرترکمن

برگزاری دوره آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا در بندرترکمن

ایسنا/گلستان مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از برگزاری دوره آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌های "MARPOL "در بندرترکمن خبر داد.

نوراله عباسی، شامگاه یک شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری دوره آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها "MARPOL " در شهرستان بندرترکمن، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آلودگی محیط زیست دریاها امروزه یکی از بحران‌های اساسی در سطح جهان است که زیست و حیات بشریت را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه آلودگی ناشی از ترددها و توقف‌های کشتی‌ها نوعی از چالش‌های زیست محیطی بوده که مقابله با آن راهکارهای تخصصی مربوط به خود را دارد، ادامه داد: پیشگیری عملی و آشنایی با آخرین متد علمی می‌تواند آلودگی محیط زیست دریایی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

برگزاری دوره آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا در بندرترکمن

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با تأکید بر اینکه یکی از راهکارها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی بوده، افزود: در همین راستا کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها "MARPOL "با حضور کارشناسان امور دریایی و ثبت شناوران بنادر سراسر کشور در بندرترکمن در حال برگزاری است.

وی مهمترین هدف از برگزاری کارگاه مذکور را آشنایی با آخرین قوانین و مقررات بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی دانست و خاطرنشان کرد: نقش سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در شکل‌گیری قوانین مربوط به حفظ محیط زیست دریایی بسیار حائز اهمیت است.

عباسی با تأکید بر اینکه افزایش آلودگی محیط زیست دریایی به تهدیدی علیه امنیّت دریاها و کشتیرانی تبدیل می‌شود، اضافه کرد: در این خصوص کنوانسیون‌ها و معاهدات متعددی به تصویب رسیده است که باید کشورها به مفاد آن پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، در کارگاه آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها که از ۱۵ مهرماه در اداره بندر و دریانوردی شهرستان بندرترکمن آغاز شده است، جمعی از کارشناسان از سراسر کشور حضور دارند.

گفتنی است، بندر«ترکمن» یکی از قدیمی ترین بنادر ایران در استان گلستان و شرق دریای خزر بوده که به دلیل پسروی آب این دریا ماهیت خود را از دست داده بود و با اجرای عملیات احیای خلیج گرگان، در اسکله‌های این بندر به میزان ۱۲۶ هزار مترمکعب لایروبی شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha