• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402071711191
  • خبرنگار : 50136

مدیر پایگاه ملی حسنلو:

امسال ۲۵۰۰ گردشگر از تپه تاریخی حسنلو در نقده بازدید کردند

امسال ۲۵۰۰ گردشگر از تپه تاریخی حسنلو در نقده بازدید کردند

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر پایگاه ملی حسنلو در نقده از افزایش ۲۱ درصدی بازدیدکنندگان از تپه تاریخی حسنلو در سال جاری خبرداد.

حسن شیری  در گفت و گو با ایسنا افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۲۵۰۰ نفر از پایگاه ملی حسنلو بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش بازدیدکننده ثبت شده است.

وی ادامه داد: از بین بازدیدکنندگان از این مجموعه، ۳۵ نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف نیز از این تپه تاریخی بازدید کردند.

شیری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ با همه گیری و شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری بودیم، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام یافته در طول سال، اقداماتی از قبیل، برگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در پایگاه، مستقر نمودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن شاهد افزایش حضور گردشگران در محوطه تاریخی حسنلو هستیم و امیدواریم که با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در ماهها و سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: این مجموعه یکی از مهمترین سایتهای باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود ۸۰۰۰ سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ ای است.

مدیر پایگاه ملی حسنلو ادامه  داد: کشف جام زرین حسنلو در سال ۱۳۳۷ یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه تاریخی حسنلو در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال ۱۳۴۴ به شماره  ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در حال حاضر، جهت انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه ارزشمند هستیم و اقدامات مقدماتی برای ثبت این اثر در فهرست میراث جهانی انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha