• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071711300
  • خبرنگار : 71496

آکسیوس: کشورهای عربی سازش‌گر از محکوم کردن «طوفان الاقصی» خودداری کردند

آکسیوس: کشورهای عربی سازش‌گر از محکوم کردن «طوفان الاقصی» خودداری کردند

یک وب‌سایت آمریکایی اعلام کرد که برخی کشورهای عربی که پیش از این روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، درخواست وزیر خارجه آمریکا برای محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی را رد کردند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از یک مسؤول آمریکایی اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور از همتایان خود در برخی کشورهای عربی که توافقنامه‌های صلحی را با رژیم صهیونیستی امضا کردند، درخواست کرد عملیات طوفان الاقصی را محکوم کنند؛ اما آنها به این خواسته عمل نکردند.

این وب‌سایت گزارش داد، بلینکن برای این منظور با وزرای خارجه برخی کشورهای عربی تماس گرفت.

بلینکن در اظهارات روز یکشنبه خود به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که واشنگتن در حال بررسی درخواست‌های رژیم صهیونیستی برای دریافت کمک‌های نظامی بیشتر جهت اجرای عملیاتی در نوار غزه است.

بلینکن یکشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد، با وجود اینکه روابط قدیمی میان حماس و تهران وجود دارد؛ اما هیچ دلیل و مدرکی دال بر اینکه ایران پشت حمله گردان‌های القسام وابسته به جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی بوده، وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که حمله اخیر به اراضی اشغالی بدترین حمله از سال ۱۹۷۳ بود.

او تاکید کرد: چه بسا ممانعت از عادی‌سازی احتمالی روابط میان «اسرائیل» و عربستان از انگیزه‌های حمله‌ای است که جنبش حماس کلید زد.

این مقام آمریکایی در ادامه نیز اظهار کرد: آمریکا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا در این درگیری جبهه دیگری از جمله با حزب‌الله لبنان ایجاد نشود.

بلینکن افزود: گزارش‌هایی از کشته و مفقود شدن چند آمریکایی در این حملات وجود دارد و ما برای اطمینان از صحت این گزارش‌ها در تلاش هستیم.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی اعلام کرد که این رژیم در وضعیت جنگ است.

نتانیاهو در ادامه فاش کرد که دستور داده نیروهای ذخیره در مقیاس وسیع برای حضور در درگیری‌ها فراخوانده شوند.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی این کشور اعلام کرد، مسکو دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به‌ آتش‌بس و بازگشت به میز مذاکرات فرامی‌خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha