• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071711315
  • خبرنگار : 50613

کارگردان نمایش «کانتینر»:

نبود حمایت‌های مالی از تئاتر مشهد باعث جلوگیری از نمایش آثار با کیفیت‌تر شده است

نبود حمایت‌های مالی از تئاتر مشهد باعث جلوگیری از نمایش آثار با کیفیت‌تر شده است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان نمایش «کانتینر» گفت: در تئاتر مشهد فشار مالی زیاد است و حمایت کمی از تئاتر می‌شود و همین نبود حمایت‌های مالی از تئاتر مشهد باعث جلوگیری از نمایش آثار با کیفیت‌تر شده است.

بهار چرمچی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضوع نمایش کانتینر اظهار کرد: ژانر نمایش کانتینر درام اجتماعی است در واقع در مورد ۵ نفر از ملیت‌های مختلف است که از راه زمینی به انگلیس مهاجرت می‌کنند و درون یک کانتینر قرار دارند.

وی ادامه داد: ما هیچ پیش زمینه‌ای از آن‌ها نمی‌دانیم و در انتها متوجه نمی‌شویم که به مقصد می‌رسند یا نه. قصد من از ساخت این نمایش صرفا تصویر موقعیتی است که شرایط چگونه است و چه دشواری‌هایی دارد. در واقع این نمایش قصد دارد رنجی که انسان‌ها می‌کشند تا مبدا را ترک کنند و امیدهای واهی که نسبت به مقصد در ذهن افراد وجود دارد را نشان دهد.

چرمچی در خصوص مدت زمان آماده‌سازی این کار بیان کرد: تقریبا حدود ۲ ماه تمرین کردیم اما اگر بخواهیم مدت زمان پیش تولید را نیز در نظر بگیریم بین ۳ الی ۳ ماه و نیم ماه آماده سازی این کار طول کشیده است.

کارگردان نمایش کانتینر با اشاره به اینکه استقبال از این نمایش خوب بوده است، افزود: در ۲ روز بلیت‌ها تمام شد و روزهای دیگر نیز بیشتر از نصف ظرفیت سالن پر بوده است. نظراتی که از مخاطبین دریافت کردیم خوب بوده است. برای اجراهای اول انتقاداتی وجود داشت که با توجه به اینکه این نمایش اولین کار من است سعی کردم در اجراهای بعدی این موارد را که بیشتر در حوزه نور و صدا بوده است، رفع کنم.

وی با بیان اینکه تبلیغات را بیشتر از طریق فضای مجازی انجام داده‌‎ایم، ادامه داد: من سال‌ها است که در تئاتر فعایت می‌کنم و گروهی که با آن‌ها فعالیت می‌کنم از بازیگران مطرح تئاتر هستند که مخاطب خاص خود را دارند. البته می‌توان گفت که بیشتر مخاطب برای ما مخاطب آورده است و این موضوع بسیار در روند کاری ما تاثیر داشته است.

چرمچی در خصوص وضعیت تئاتر مشهد گفت: به طورکلی چون من دانشجوی طراحی صحنه تئاتر تهران هستم و تا حدودی از وضعیت تئاتر تهران نیز اطلاع دارم، اگر بخواهم مقایسه کنم در تئاتر مشهد فشار مالی زیاد است و حمایت کمی از تئاتر می‌شود. از نظر امکانات مانند پلاتوها، سالن‌ها و... تهران به هیچ وجه قابل مقایسه با مشهد نیست و نبود حمایت‌های مالی از تئاتر مشهد باعث جلوگیری از نمایش آثار باکیفیت‌تر شده است.

وی ادامه داد: به لحاظ تحصیلی نیز چون در مشهد در حال فعالیت تئاتری بودم ترجیح می‌دادم در مشهد نیز تحصیل کنم، اما به دلیل نبود و یا کمبود دانشگاه هنر مجبور به ادامه تحصیل در تهران شدم و متاسفانه رفت‌و آمد بین این دو شهر راندمان کاری‌ام را پایین آورده است.

نبود حمایت‌های مالی از تئاتر مشهد باعث جلوگیری از نمایش آثار با کیفیت‌تر شده است

نمایش «کانتینر» تا پایان مهرماه هر روز ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر مستقل، تماشاخانه ارجمند به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha