• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071711383
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خبر داد:

برگزاری اجلاسیه شهدای زن در لرستان

برگزاری اجلاسیه شهدای زن در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن با عنوان "انیس شاهدان" در استان برگزاری می‌شود.

فریبا ولی‌پور امروز دوشنبه هفدهم مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان با بیان اینکه از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود.

وی اضافه کرد: در آغازین روزهای تهاجم دشمن بعثی، بیشتر این خدمات به صورت خودجوش و کمتر سازمان‌یافته در مراکزی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و غیره با مشارکت فعال بانوان صورت می‌گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان تصریح کرد: فعالیت زنان در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آنها متناسب با توانایی‌هایشان فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند.

ولی‌پور با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ شهدا به ویژه زنان شهیده استان و ذیل کنگره ۶۵۵۵ شهید استان، اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن با عنوان  "انیس شاهدان" در لرستان با حضور "سردار نقدی" و مسئولین کشوری و استانی و ۱۶۰۰ مهمان  ۲۴ مهرماه در دهکده مقاومت با عنوان "انیس شاهدان" برگزاری می‌شود، تصریح کرد: کمیته بانوان کنگره ۶۵۵۵ شهید استان طی دوسال گذشته فعالیت‌های زیادی در قالب کمیته‌های ۱۸ گانه برای اجرای باشکوه این کنگره انجام دادند.

رونمایی از  چندین کتاب در اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن در لرستان

وی یکی از ماندگارترین اتفاق‌ها در حوزه کنگره شهدا را تالیف کتاب  عنوان کرد و با بیان اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس از پایان دفاع مقدس تاکنون سینه به سینه منتقل شده است، خاطرنشان کرد: با هدف ثبت مجموعه خاطرات شفاهی بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس استان، ۲۴ بانوی لرستانی این عرصه شناسایی شدند و مجموعه روایت‌گری این بانوان در قالب چند جلد کتاب با عنوان "زینبی‌ها" منتشر خواهد شد و نخستین جلد آن در اجلاسیه مذکور رونمایی می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه کتاب فرهنگ‌نامه ۴۷۹ شهید زن استان و هم چنین کتاب "حجاب و عفاف در وصایا و سیره شهدا" که مجموعه وصایای ۶۵۵۵ شهید است نیز رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین کتاب "ماه در مه" نیز در اجلاسیه انیس شاهدان رونمایی خواهد شد؛ این کتاب به زندگی‌نامه شهید انصاری می‌پردازد که به روایت همسر شهید نگاشته شده است.

وی به توانمندسازی بانوان راوی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۵۲ نفر از مربیان آموزش و پرورش در قالب ۳ دوره آموزشی دوره دیدند  که روایت‌گری را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه داشته باشند و این حرکت در طول سال به عنوان یک حرکت جریان‌ساز در مقاطع مختلف ادامه خواهد داشت.

ساخت مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس

ولی‌پور به اجرای جشنواره بانوی بهشتی اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۰ محفل شب شعر در طول این مدت برگزار شده و همچنین مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس ساخته شده که بخشی از آن در این اجلاسیه پخش خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یکی از اتفاقات خاص در شهرستان دورود را بمباران ستاد پشتیبانی برشمرد و افزود: در این بمباران ۱۹ بانوی لرستانی در حین ارائه خدمات به رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل شدند که مستند ویژه این ستاد پشتیبانی در مراسم اجلاسیه منتشر خواهد شد.

ولی‌پور هدف از برگزاری این اجلاسیه را گرامی‌داشت یاد و نام راه شهیدان استان به‌ویژه ۴۷۹ شهیده زن عنوان کرد و یادآور شد: این گرامیداشت با برگزاری کنگره ختم نخواهد شد و از فردای اجلاسیه با تمام توان و انرژی خود را برای برگزاری کنگره بعدی آماده خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha