• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402071711424
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

ثبت ۱۵ وقف جدید در کرمانشاه/ واقفین به نیازهای روز جامعه توجه کنند

ثبت ۱۵ وقف جدید در کرمانشاه/ واقفین به نیازهای روز جامعه توجه کنند

ایسنا/کرمانشاه معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۵ وقف جدید در استان ثبت شده، از واقفین خواست به نیازهای روز جامعه توجه داشته و براساس آنها وقف کنند.

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۱۸  وقف جدید در استان به ثبت رسید، گفت: امسال تاکنون ۱۵ وقف جدید در استان ثبت شده و امیدواریم در ادامه شاهد گرایش بیشتر مردم استان به وقف به عنوان یک سنت پسندیده باشیم.

وی با بیان اینکه عمده موقوفات جدید با نیاتی شامل کمک به ایتام، روضه خوانی برای ائمه اطهار(ع) و ساخت مسجد ثبت می‌شوند، گفت: تلاش می کنیم تا با ارائه مشاوره، واقفان جدید را به نیت کردن بر اساس نیازهای روز جامعه هدایت کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز مشاوره وقف در سراسر استان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به واقفان جدید، گفت: اگرچه مشاوره‌های خوبی به واقفین جدید در مراکز مشاوره ارائه می‌شود، اما اغلب واقفان بعد از این که تصمیم نهایی خود را برای وقف کردن گرفته‌اند، به این مراکز مراجعه می‌کنند که در چنین شرایطی امکان تغییر نیات آنها سخت است.

 میرزایی با توصیه به واقفین جدید برای تحقیق و بررسی و تامل قبل از نیت کردن، از آنها خواست قبل از نیت کردن سری به اوقاف بزنند تا بتوانند موقوفات مورد نظر خود را با نیاتی که نیاز روز جامعه باشد، به ثبت برسانند.

وی سپس با بیان اینکه رسانه ها می توانند بازوی توانمند اوقاف برای سمت وسو دادن جامعه به سمت وقف کردن بر اساس نیاز های روز جامعه باشند، گفت: رسانه ها می توانند با برجسته کردن نیازهای روز جامعه مردم را به وقف کردن در راستای رفع این نیازها ترغیب کنند.

 میرزایی ادامه داد: باید واقفان جدید را به سمت وقف کردن در موضوعاتی شامل کمک به اشتغال، ازدواج و دیگر نیازهای روز جامعه سوق دهیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha