• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071711480
  • منبع : نمایندگی مازندران

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران:

آنفلوانزای فوق حاد دام و طیور در مازندران مشاهد نشد

آنفلوانزای فوق حاد دام و طیور در مازندران مشاهد نشد

ایسنا/مازندران سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه تاکنون شاهد بروز آنفولانزای فوق حاد در استان نبودیم، گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری پوشش انواع واکسن در حوزه بیماری‌های آبله انجام شده است.

حمزه آقاپور کاظمی امروز به مناسبت هفته دامپزشکی  از ۱۴ تا ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف اداره کل دامپزشکی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک صنعتی و غیر صنعتی در حوزه طیور، آبزیان و زنبورداری است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه سنگینی که سازمان دامپزشکی دارد باید با برنامه ریزی دقیق پیشگیری ویژه بیماری‌های نوپدید انجام شود، افزود: واکسیناسیون، رصد، شناسایی و مدیریت کانون‌های بیماری از اقدامات لازم در این خصوص است.

این مسئول تصریح کرد: شعار "از مزرعه تا سفره" موضوعی است که با توجه به مسافرخیز بودن مازندران توزیع و عرضه مواد خام دامی مورد رصد و نظارت دقیق ناظران در فروشگاه‌ها و کشتارگاه‌ها قرار می‌گیرد.

سرپرست دامپزشکی مازندران با ارائه گزارشی در ۶ ماهه نخست سال، اظهار کرد: پلمب ۱۸ واحد دامداری متخلف، صدور ۱۹۴ پرونده به مراجع قضایی، نصب ۳۴۳ هزار و ۱۸۰ عدد تگ بر روی لاشه‌های دام، ۵۱ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۵۱ قطعه دام کشتار، ضبط میزان ۴۴۸ هزار و ۸۶ قطعه دام، ۲۳۰هزار و ۸۰۲ راس طیور کشتار و ضبط ۶۳ هزار و ۷۰ کیلوگرم گوشت انجام شد.

این مسئول، صادرات محصولات و فراورده‌های دامی را یکی از دغدغه‌های اصلی مازندران اعلام کرد و گفت: در سفر اخیر هیات استانی به روسیه تصمیمات مهمی گرفته شد که موجب رشد صادرات تولیدات دامپزشکی مازندران خواهد بود.

اقاپور کاظمی با اعلام اینکه هدف ما تحقق شعار سال است، افزود: تفاهمنامه‌ای با تیم اقتصادی روسیه منعقد شد تا فراورده‌های دامی طبق استانداردهای دو کشور صادر شود. در این زمینه آموزش‌هایی در نظر گرفته شد که اجرا می‌شود.

وی به توزیع و ساماندهی انواع دارو و مکمل‌های غذایی دام، طیور و آبزیان در مازندران اشاره کرد و گفت: سیستم نظارتی دامپزشکی مازندران روی گلوگاه‌ها و نقاط بحرانی برای شناسایی خارج از زنجیره دارویی کار می‌کند که در این بخش یک متخلف با دپوی ۱۰ هزار قلم انواع دارو، مکمل و واکسن شناسایی شد و برخورد قانونی صورت گرفت.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه طرح توسعه واکسیناسیون رایگان دامی توسط مراکز بخش خصوصی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: طرح اردوهای جهادی با بسیج مستضعفین همزمان اجرا شد که با ارائه خدمات واکسیناسیون، سم‌پاشی، ویزیت و خدمات درمانی رایگان همراه بود.

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون شاهد بروز آنفلوانزای فوق حاد در استان نبودیم، گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری پوشش انواع واکسن در حوزه بیماری‌های آبله انجام شده است.

به گفته آقاپور کاظمی در ۶ ماهه نخست امسال،۲۴۰ دوره آموزش رایگان برای ۴۶۰۰ نفر، ۲۰۴۹ مورد واکسیناسیون تک سمی و ۱۵ هزار و ۱۱۲ مورد واکسیناسیون سگ انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha