• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402071711540
  • خبرنگار : 50123

رشد ۵ برابری مرسوله صادره از چهارمحال و بختیاری

رشد ۵ برابری مرسوله صادره از چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال ۶۷ هزار مرسوله صادره از استان گزارش شده است، گفت: این امر رشد پنج برابری داشته است.

اسماعیل اعرابی ۱۷ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه  چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز پست با اشاره به اینکه پست از دیرباز نقش پررنگی در جامعه داشته است، اظهار کرد: این سازمان جزو نخستین سازمان‌های پایه‌گذاری شده در کشور بوده است.

وی افزود: ترافیک صادره از استان روز به روز در حال افزایش و طی شش ماهه امسال ۵۵۰ هزار مرسوله ترافیک صادره استان از رشد ۳۴ درصدی برخوردار بوده و پست استان رتبه اول را در این زمینه داشته است.

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری  ادامه داد: از ۸۰۰ هزار مرسولات وارده به استان در این مدت، ۳۵۰ هزار مرسوله در قالب بسته و امانت بوده است.

اعرابی بیان کرد: در این مدت، ۴۲ هزار ترافیک خدمت در پست استان انجام شده است، از طرفی بسیاری از فروشگاه‌ها کالایی که به فروش می‌رسانند، وجه آن در درب منزل اخذ می‌شود که این موضوع به‌حق سرویس تجارت الکترونیک است و در این راستا ۱۰۲ هزار مرسوله وارده به استان بوده که رشد ۷۲ درصدی داشته که در این سرویس ۳۵ میلیارد تومان هزینه کالا و خدمات دریافت شده از مردم است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال ۶۷ هزار مرسوله صادره از استان گزارش شده است، تصریح کرد: این مساله رشد پنج برابری داشته است، یکی از فروشگاه‌های فعال در استان تنها ۱۳۰ هزار مرسوله حاوی کتاب را به سراسر کشور صادر کرده است.

به گفته وی، در ماه صفر ۱۲ هزار گذرنامه اربعین در استان از سوی موزعان پستی توزیع شد که با ۷۰ درصد تخفیف در تعرفه پستی توزیع انجام شد.

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه وظیفه پست توزیع مرسولات پستی در کمال صداقت و امانت‌داری است، خاطرنشان کرد: ۳۰۲ واحد پستی در نقاط شهری و روستایی استان خدمات موردنظر را ارائه می‌دهند، از طرفی ۷۰ موزع شهری در قالب ۱۵ نفر با خودرو و ۵۵ نفر با موتور بسته‌های پستی را جابجا و توزیع می‌کنند و به طور متوسط هر نفر ۷۵ بسته را به دست مردم می‌رساند.

اعرابی ادامه داد: لازم است بسته پستی بدون مخدوش شدن به دست افراد رسانده شود که یکی از افرادی که بسته‌های مخدوش شده را به دست مردم می‌رساند برخورد و در حال طی کردن مراحل قضایی است، از طرفی تعداد مرسولات برگشتی درصد پایینی را به خود اختصاص می‌دهد که تمهیداتی برای این مساله اندیشیده شده است.

وی گفت: اشکالاتی در پست استان وجود دارد که تلاش می‌شود این اشکالات مرتفع و سیستم توزیع مخصوصا در شهرکرد تقویت شود، البته در حوزه توزیع اندکی جای کار وجود دارد.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha