• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071711604
  • خبرنگار : 50046

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد

ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری از همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا و کرونا

ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری از همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا و کرونا

ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری از همه گیری بیماری آنفلوآنزا و کرونا تاکید کرد.

برزگر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه با شیوع بیماری آنفلوآنزا و کرونا در استان مواجه هستیم، اظهار کرد: با شروع فصل پاییز با همه گیری بیماری های ویروسی همچون آنفلوآنزا مواجه می شویم که این همه گیری را در سال های گذشته داشته ایم و مردم باید مراقبت های لازم را برای پیشگیری از ابتلای آن انجام دهند.

وی تاکید کرد: مردم باید آگاه باشند که هنوز ویروس کرونا وجود دارد و تعدادی از بیمارانی که در حال حاضر به مراکز درمانی مراجعه می کنند مبتلا به کووید هستند، بنابراین نباید ساده انگاری را داشته باشند.

برزگر گفت: افراد با مشاهده علائم بیماری برای درمان آنفلوآنزا و یا کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند و از سوی دیگر با داشتن استراحت کافی در منزل از انتشار بیماری خودداری کنند.

وی افزود: از آنجایی که شدت بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و همراه با مرگ و میر نیست، مردم رعایت نمی کنند و حتی افراد مبتلا نیز بدون ماسک در سطح جامعه حضور می‌یابند.

این مقام مسئول توصیه کرد: در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های استان موجود است و افراد برای جلوگیری از ابتلا این واکسن ها را خریداری و آن را تزریق کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که قصد خرید واکسن آنفلوآنزا را دارند مقداری یخ به همراه داشته باشند تا دوره پیش سرد این واکسن از محل داروخانه تا مرکز تزریقات را رعایت کرده باشند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر دوره پیش سرد واکسن رعایت نشود ممکن است واکسن ها اثرپذیری خود را از دست دهند و حتی عوارض نیز به دنبال داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha