• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402071812026
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان

شکار غیرمجاز، بیشترین جرم مشاهده شده در قمصر و برزک است

شکار غیرمجاز، بیشترین جرم مشاهده شده در قمصر و برزک است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، بیشترین جرم مشاهده شده در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک است که در نیمه نخست سال جاری چهار متخلف دستگیر شده و پرونده آنها همراه با یک قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه سلاح غیرمجاز به مرجع قضایی فرستاده شد.

الهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پایش شبانه صنایع با هدف بررسی وضعیت زیست‌ محیطی و پیشگیری از آلودگی‌های احتمالی آنها حائز اهمیت است که در نیمه نخست سال جاری ۴۳۹ مورد پایش صنایع و معادن و کنترل آلایندگی آنها در شهرستان کاشان انجام شده و برای ۹۷ واحد، اخطار صادر شد.

وی افزود: واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها موظف به رعایت ضوابط زیست‎محیطی برای پیشگیری از آلوده ساختن محیط زیست هستند و در شش ماه گذشته، با پیگیری ۳۳ پرونده در مرجع قضایی، ۴۴ رأی برای متخلفان از مقررات صادر شده است و خوشبختانه در این مدت هیچ واحد صنعتی تعطیل نشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف مجوزهای زیست‌محیطی واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی، تعهد برای حفظ محیط زیست و تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از آن است که در سال جاری ۲۶۳ مورد استعلام در اداره حفاظت محیط زیست کاشان ثبت شده است.

وی تأکید کرد: اختصاص ۱۰درصد از کل مساحت زمین شهرک‌های صنعتی برای ایجاد فضای سبز، ایجاد بسترهای لازم برای رسیدن به استانداردهای زیست‌محیطی در زمینه آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت و همچنین رعایت مقررات زیست‌محیطی از جمله شرط‌های مجوزهای زیست محیطی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، بیشترین جرم مشاهده شده در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک است که در نیمه نخست سال جاری چهار متخلف دستگیر شده و پرونده آنها همراه با یک قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه سلاح غیرمجاز به مرجع قضایی فرستاده شد.

دولتخواه افزود: راه‌اندازی سه واحد خانه محیط زیست، اجرای طرح محیط یار در مدارس از جمله برنامه‌های اداره حفاظت محیط زیست کاشان با هدف آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی شهروندان، ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بهره‌گیری از مشاوره و نظر فعالان و صاحب نظران بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha