• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071812048
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل صمت استان خبر داد:

اختصاص ۲۴۳ میلیارد از محل تبصره ۱۸ به بخش صنعت لرستان

اختصاص ۲۴۳ میلیارد از محل تبصره ۱۸ به بخش صنعت لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل صمت لرستان گفت: ۲۴۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ به کل استان در بخش صنعت اختصاص یافته است.

بهمن جعفری با اشاره به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: این ستاد به استناد مواد قانونی ۶۱ و ۶۲ مجلس شورای اسلامی وضع شده و در راستای پیگیری و رفع موانع واحدهای تولیدی کشاورزی و گردشگری است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۷ جلسه و ۴۱۴ مصوبه داشتیم که ۳۷ مصوب عملیاتی و اجرایی شده، ۵۱ مصوبه اجرا نشده و ۵۶ مصوبه در دست اقدام بوده که در مجموع ۷۴ درصد از این مصوبات کاملاً انجام شده است.

مدیرکل صمت لرستان یادآور شد: از مجموع ۴۱۴ مصوبه ستاد تسهیل استان ۲۷۶ مصوبه مربوط به مسائل بانکی، ۱۶ مصوبه مربوط به امور مالیاتی، ۱۹ مصوبه تامین اجتماعی، ۴۱ مصوبه دستگاه‌های خدمات‌رسان و ۶۲ مصوب مربوط به سایر دستگاه‌ها بوده است.

این مسئول بیان کرد: منابع تامین اعتبارات در سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۸، رونق تولید، زنجیره تامین، واحدهای صادراتی که به بازارهای هدف محصولات خود ارسال می‌کنند بوده است.

جعفری اظهار کرد: هر کدام از این منابع شرایط خاص خود را دارد و واحدهای صنعتی که متقاضی اعتبار هستند می‌بایست چک برگشتی نداشته باشند و امکان تامین وثیقه مورد نیاز را داشته باشند از طرفی جزو اولویت‌ها و زنجیره‌های تولید استان معرفی شوند.

وی گفت: از محل تبصره ۱۸ به کل استان ۲۴۳ میلیارد تومان در بخش صنعت اختصاص یافته و در ضمن برای جذب این تسهیلات از منابع ملی نیز استفاده شده است.

مدیر کل صمت افزود: ۵۰ درصد این منابع سرمایه در گردش و ۵۰ درصد سرمایه ثابت است که سرمایه در گردش فقط به واحدهایی داده می‌شود که پروانه بهره‌برداری دارند و متقاضی هستند و مشکل اخذ تسهیلات دارند.

جعفری در خصوص توازن سرمایه‌گذاری بیان کرد: جلسه تبصره ۱۸ در سال جاری برگزار شده و کل منابع را متناسب با جمعیت شهرستان‌ها تقسیم کردیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸، ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک توسعه صادرات، ۱۰۰ میلیارد تومان از محل رونق تولید و ۲۴۳ میلیارد تومان از محل زنجیره تامین به واحدهای صنعتی متقاضی پرداخت شده است.

مدیرکل صمت لرستان افزود: همچنین از محل تبصره ۱۶ کل منابعی که به صنوف تولیدی در حوزه صمت تخصیص داده شد ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که ۵۰ میلیارد آن در اختیار بانک رسالت است و هیچ گونه تخصیصی انجام نداده و باقیمانده که ۶۰ میلیارد تومان بوده با عاملیت بانک‌های ملت، صادرات و صنعت و معدن در حال پرداخت بوده و تاکنون ۷۰ درصد آن پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha