• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402071812063
  • خبرنگار : 50034

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:

خاک‌های حاصلخیز باید برای آیندگان و امنیت غذایی حفظ شود

خاک‌های حاصلخیز باید برای آیندگان و امنیت غذایی حفظ شود

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه اراضی درجه سه به بالا را می‌توان به ساخت مسکن اختصاص داد، گفت: اراضی غیرحاصلخیز به مسکن اختصاص داده می‌شود و خاک‌های حاصلخیز باید برای آیندگان و امنیت غذایی حفظ شود.

رضا بهراملو در گفت‌‎وگو با ایسنا، با بیان اینکه جهادکشاورزی موافق سیاست جهش تولید مسکن است اما قوانینی در زمینه واگذاری اراضی کشاورزی به بحث مسکن دارد، اظهار کرد: پیشنهاد داده شده در نقاطی که خاک‌های درجه سه به بالا وجود دارد، می‌تواند برای ساخت مسکن تغییر کاربری پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک درباره تأمین زمین مسکن ملی در استان همدان، تصریح کرد: در این کارگروه اراضی که امکان واگذاری به ساخت مسکن دارند، مورد بررسی قرار داده می‌شود.

بهراملو با تأکید بر اینکه طبق قانون و در راستای حفظ امنیت غذایی، خاک‌های حاصلخیز باید حفظ شود، افزود: شش درصد از خاک‌ها درجه یک و ۲۳ درصد خاک‌ها درجه دو هستند و مابقی درجه سه و بالاتر که می‌تواند برای مسکن اختصاص یابد تا مشکل مسکن نیز حل شود.

وی با بیان اینکه تعیین درجه خاک نیاز به انجام آزمایش‌های تخصصی دارد، یادآور شد: تعیین درجه خاک‌ها نیاز به بررسی تیمی و انجام آزمایش‌های تخصصی دارد چرا که خاک از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای مردم و تأمین غذای آنها حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه خاک‌های اراضی دیم استان درجه سه نیستند، اظهار کرد: ۵۰ درصد تولید گندم استان همدان از اراضی دیم به دست می‌آید و اینکه اراضی دیم به علت نبود آب به ساخت مسکن اختصاص یابد، تفکری غلط است چرا که اراضی دیم هم می‌تواند جزو خاک‌های درجه یک و دو باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: در تعیین درجه خاک‌ها دیم و آبی بودن اراضی مطرح نیست ضمن اینکه جهادکشاورزی می‌خواهد همه جوانب کار دیده شود تا در آینده با مشکل تأمین غذای مردم مواجه نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha