• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402071812066
  • خبرنگار : 50592

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد؛

تشکیل پرونده ۴۷۰ هکتار زمین‌خواری در یزد/برخورد به موقع با کوه‌خواری در استان

تشکیل پرونده ۴۷۰ هکتار زمین‌خواری در یزد/برخورد به موقع با کوه‌خواری در استان

ایسنا/یزد جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ضمن اشاره به رفع تصرف ۸.۸ هکتار از اراضی ملی در استان طی شش ماهه نخست امسال، از تشکیل پرونده در مورد تخریب و تصرف ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی طی همین مدت خبر داد.

«علی محسنی‌نسب» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که در شش ماه اول سال جاری، ۱۳۷ فقره پرونده تخریب و تصرف عرصه‌های ملی به مساحت ۴۷۰ هکتار در استان تشکیل شده است، گفت: طی همین مدت طبق ماده ۵۵ قانون حفاظت، ۵۳ فقره زمین به مساحت ۸.۸ هکتار رفع تصرف از عرصه‌های ملی شده است.

وی گفت: از طریق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت نیز ۲۸ فقره زمین به مساحت ۳۰ هکتار از اراضی تصرف شده، خلع ید شده و به اراضی تحت مالکیت دولت بازگشته است.

محسنی‌نسب با بیان این که پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با تخریب و تصرف عرصه‌های ملی مربوط به ۱۱ شهرستان استان بوده است، گفت: با این حال،  بیشتر اراضی رفع تصرف شده به‌ ترتیب در شهرستان تفت، مهریز، بافق و اشکذر بوده است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان اظهار کرد: امکان انجام فعالیت کوه‌خواری نیز در شهرستان‌های مهریز و تفت وجود دارد اما خوشبختانه تاکنون با کمک گشت‌های مراقبت از عرصه‌های ملی و با همکاری مردم و همیاران طبیعت به موقع مانع این اقدام سودجویان شده‌ایم.

محسنی‌نسب در پایان نیز از مردم خواست تا در صورت مشاهده مواردی از تصرف اراضی ملی توسط سودجویان، مراتب را از طریق تلفن‌های شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به منابع طبیعی گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۸ ۲۱:۱۰

واقعا جای تعجب .کل روستاها دهیار .شورا .داره .بسیج داره .چطور متوجه زمین خواری نمیشن .یگان منابع طبیعی خود منابع طبیعی .چطور متوجه زمین خواری نمیشن .بخدا قسم تور روستا .قدم بزاری همه میفهمن .