• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402071812238
  • خبرنگار : 71505

اعضای شورای شهر تهران عنوان کردند

از لزوم برخورد با خودروهای متوقف شده در پایتخت تا اعزام افسران جوان برای انتقال تجربیات ترافیکی

از لزوم برخورد با خودروهای متوقف شده در پایتخت تا اعزام افسران جوان برای انتقال تجربیات ترافیکی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران خطاب به رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بر لزوم برخورد با خودروهای متوقف شده در سطح شهر تهران و همچنین اعزام افسران راهور جوان نقاطی از دنیا برای انتقال تجربیات مناسب در حوزه ترافیک تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع صحبت‌های پلیس راهور تهران بزرگ تذکرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که در همین راستا میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته فراجا و انتخاب موسوی پور به عنوان رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امیدواریم در مسئولیت جدید با شهرداری تهران طرح‌های موضوعی هدفمندی را بتوانیم طراحی و دنبال کنیم.

توقف طولانی مدت خودروهای فاقد پلاک از مشکلات تهران

وی افزود: مسئله‌ای که در تهران ایجاد مشکل کرده توقف طولانی مدت خودروهای فاقد پلاک تهران است و این در شرایطی است که شهرداری تهران ملزم شده از طریق مبانی قانونی نسبت به اخذ مصوبات قانونی در این حوزه اقدام کند. خودروهایی که از سایر شهرها به سمت تهران آمده‌اند و ماه‌ها و سال‌ها جنبه کارهای موقت دارند باید پلیس با اخذ مصوبات لازم برخورد با آنها و حل این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

مظفر تأکید کرد: امیدواریم این همکاری به صورت دو سویه باشد و اینطور نباشد که مدیریت شهری بودجه‌ای را پرداخت کند؛ اما از کمترین میزان همکاری در طرح‌های موضوعی بهره‌مند شود.

توقف طولانی مدت خودروها در تهران محلی برای بزه و آسیب‌های اجتماعی 

در ادامه سوده نجفی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی در مناطق مختلف تهران که از سوی مردم اعلام می‌شود خودروهایی است که در مکان‌های مختلف مدت طولانی متوقف شده‌اند، افزود: در محلات شاهد هستیم این خودروها برای مدت طولانی متوقف شده‌اند و به محلی برای بزه و ایجاد آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند. لذا باید تدبیر مناسبی برای آنها صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر بحث معاینه فنی خودروهاست که از دو جنبه حادثه ساز بودن خودروهای فاقد معاینه فنی و همچنین آلایندگی آنها باید مورد توجه قرار گیرند. این خودروها در بحث آلودگی که ایجاد می‌کنند به عنوان یک دغدغه قلمداد می‌شوند. آمار مرگ و میر در این حوزه بالاست، اما آمار خاموش است. چرا که پس از چند سال ریه فرد را مبتلا می‌کنند و عوارض آن بروز و ظهور پیدا می‌کند.

لزوم همکاری جدی مدیریت شهری و پلیس در اجرای قانون هوای پاک

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید در حوزه تکالیفی که برای مدیریت شهری و پلیس در قانون هوای پاک مشخص شده به صورت جدی همکاری داشته باشیم و حداقل تکالیف مشترک را اجرایی کنیم. قطعا در این راستا می‌توانیم نقش موثری را ایفا کنیم.

لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی ترافیکی برای دانش آموزان

وی افزود: در مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی باید کار را از سنین پایین آغاز کنیم، لذا پیشنهاد می‌شود با استفاده از تجربیات و همکاری پلیس کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود.

لزوم ورود جدی پلیس برای برخورد با وانت‌هایی که سد معبر می‌کنند 

مهدی بابایی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: در حوزه برخورد با وانت‌هایی که سد معبر می‌کنند قطعا در رفع این سد معبر برابر قانون شهرداری تهران وظیفه دارد، اما در حوزه برخورد با آنها راهنمایی و رانندگی باید ورود جدی داشته باشد. چرا که این موضوع تاثیر آنی دارد و شهروندان می‌توانند نتایج آن را مشاهده کنند.

وی افزود: توقف وانت‌ها کنار خیابان امروز در تهران مشاهده می‌شود که تبدیل به بارانداز شده است. برخی وانت‌ها در برخی نقاط تهران مرسوله‌های پستی را دریافت و از همان جا ارسال می‌کنند و در حقیقت در کنار خیابان متوقف شده و تبدیل به مغازه شده‌اند. لذا باید تدبیر اساسی در این حوزه اتخاذ شود.

معاینه فنی خودروهای شهر تهران مورد توجه بیشتری قرار گیرد

پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با آرزوی موفقیت برای رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: باید معاینه فنی خودروهای شهر تهران مورد توجه بیشتری قرار گیرد. در حال حاضر بسیاری از نقاط شهر تهران دوربین‌های ثبت این تخلف را ندارند و در برخی نقاط نیز دوربین‌ها دچار آسیب شدند که به درستی ثبت تخلف انجام نمی‌شود. از سوی دیگر افرادی که معاینه فنی خود را خارج از شهر تهران دریافت می‌کنند کار به گونه‌ای دنبال می‌شود که استانداردها به صورت دقیق رعایت نمی‌شود. لذا باید تدبیر لازم برای اخذ معاینه فنی خارج از شهر تهران صورت بگیرد.

برخی وزرا از خطوط ویژه تردد می‌کنند

غیر از خودروهای امدادی نباید خودروهای دیگر وارد خطوط ویژه شوند

وی به موضوع ترافیک سنگین و انتقادات و اعتراضات شهروندان در این حوزه اشاره کرد و افزود: متأسفانه افرادی خاص با داشتن LED از خطوط ویژه تردد می‌کنند و اصلا ترافیک را درک نمی‌کنند. برخی وزرا از خطوط ویژه تردد می‌کنند که اگر ترافیک را درک می‌کردند خیلی زودتر فکری برای آن می‌کردند. غیر از خودروهای امدادی نباید خودروهای دیگر وارد خطوط ویژه شوند و نیاز است که همه بیایند و کمک کنند تا چالش ترافیک حل شود. نه اینکه ترددهای خود را از خطوط ویژه انجام دهند.

پیرهادی تأکید کرد: برخی خودروها که آلاینده هستند در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، لذا از پلیس درخواست می‌شود برخورد لازم با این خودروها را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود به موضوع وقوع زلزله در شهر هرات افغانستان اشاره کرد و افزود: با توجه به زلزله هرات که انسان‌های بی‌گناه زیادی کشته شده‌اند مدیریت شهری باید اقدامی در جهت کمک به آنها انجام دهد. این کار باید از طریق آقای زاکانی که در جلسات هیات دولت حضور دارند صورت بگیرد. همچنین باید از طریق وزارت امور خارجه در شرایطی که آب غزه قطع شده است حتما باید کمک به آنها پیگیری شود.

در ادامه نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بی تردید در حوزه ترافیک باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم. لذا در این راستا پیشنهاد می‌شود بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از افسران جوان راهور به نقاطی از دنیا که دستاوردهای خوبی در حوزه ترافیک داشته‌اند اعزام شوند تا تجربیات خوب دنیا مورد مطالعه و بررسی و استفاده در شهر تهران قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha